Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bygga tempererad vinkällare under trappen

Trådskapare
C

Chappe

Medlem
Så där, nu är även ekhyllan på plats och lagringen kan börja på allvar :)
Tack för alla input och råd!
 

Attachments

  • FDF9B1C2-ECB2-4BE4-A273-07B2E66B1A3A.jpg
    FDF9B1C2-ECB2-4BE4-A273-07B2E66B1A3A.jpg
    32,1 KB · Visningar: 737

Stefan

Medlem
Vad är det för dörr du använt dig av? Och hur gick det med kondensen som blev på utsidan utav den. Vill ju ogärna ha att det droppar vatten ner på trägolvet...
 
Trådskapare
C

Chappe

Medlem
Vad är det för dörr du använt dig av? Och hur gick det med kondensen som blev på utsidan utav den. Vill ju ogärna ha att det droppar vatten ner på trägolvet...

Vet ej riktigt, bad min vän som är glasmästare hjälpa till. Det är ngn form av toning/uv-skydd i den. Kondens problem på utsidan av dörren fick jag några veckor sommaren 2018 under värsta värmeböljan annars inga som helst problem. Så fantastiskt det är med frikyla!

Det börjar bli fullt som ni ser :)
 

Attachments

  • 60035782162__0F09D463-D89A-42DA-BEFC-C0FB1F7F86D4.JPG
    60035782162__0F09D463-D89A-42DA-BEFC-C0FB1F7F86D4.JPG
    69,1 KB · Visningar: 413
Trådskapare
C

Chappe

Medlem
Har länge saknat möjligheten att på ett vettigt sätt mäta temperatur och luftfuktighet i vinkällaren tills jag såg hur @Berra löst det med klimatsensorn från Verisure. Klockrent då jag har deras larm!

Måste säga att det är väldigt stabil temp och fuktighet där inne :)

Capture.JPG
 
Toppen