Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bygge av vinrum/vinvägg

Rexel

Medlem
Tack för alla kommentarer!

Har nu kommit en bit på vägen. Snickaren har kylrumsisolerat "vinrummet" med fuktspärr, luftspalt och frigolit. Bakstycket får samma behandling så fort elektriker och rörmokare gjort sitt. Även våtrumsgips kommer att appliceras för säkerhets skull. Dörrarna blev precis beställda från ett glasmästeri, de rekommenderade isolerade uterumsdörrar. Talade dessutom med säljare för klimatanläggningar som förordade koolspace koolr som säkert duger till ändamålet. Nu återstår endast val av inredning, belysning och golv. Svårt :D
Ser ut o bli riktigt nice, du måste posta lite bilder när det är klart:)
Glöm inte beställa med uv skyddat glas:)
 
Trådskapare
hultman

hultman

Medlem
Bifogar bild som hantverkarna tog i brist på bilder när den är fylld. Belysningen är inte klar ännu. Allt inredning är platsbyggd och i ek. Golvet är betongliknande klinker.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    43,2 KB · Visningar: 1.007
Hade väldigt gärna velat se lite fler bilder på färdigt resultat. Precis något sådant går jag med och funderar på..
Även en ungefärlig kostnad och om det är något speciellt man ska hade varit intressanta att få höra om..
Tack på förhand!
 
Trådskapare
hultman

hultman

Medlem
Hur billigt du kommer undan är upp till dig. Jag gjorde ingenting själv utan lejde bort allt förutom målning.

Ungefär:
Reglar, isolering, gips, färg etc: 3000kr
Fönsterparti: 25000
Klimatanläggning: 15000
Inredning: 25000
Klinker plus jobb: 7000
Arbete (inkl lite rördragningar, el etc) ca 20000

Sen tillkommer installation av el framöver.

Hittade dock koolspace koolr billigt från USA och är du händig kommer du nog undan billigt. Finns definitivt billigare fönsterpartier också.

Ska fixa fler bilder snart :)
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Hur billigt du kommer undan är upp till dig. Jag gjorde ingenting själv utan lejde bort allt förutom målning.

Ungefär:
Reglar, isolering, gips, färg etc: 3000kr
Fönsterparti: 25000
Klimatanläggning: 15000
Inredning: 25000
Klinker plus jobb: 7000
Arbete (inkl lite rördragningar, el etc) ca 20000

Sen tillkommer installation av el framöver.

Hittade dock koolspace koolr billigt från USA och är du händig kommer du nog undan billigt. Finns definitivt billigare fönsterpartier också.

Ska fixa fler bilder snart :)

Tack för att du inte mörkar vad det kostar, alltid intressant att ha en summa i bakhuvudet när man går och funderar!
Även om det i mitt fall ligger många år bort..!
 
Toppen