Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

BYOB 30+ Sollentuna 2 Februari 2018

Måste tyvärr lämna återbud, bokades en resa till Gran Canaria. Dessutom har 2/3 av mina ”äldre än 30” viner jag köpte varit korkade :D Så det hade inte varit nån trevlig upplevelse ändå haha
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Utifall att det finns deltagare som fortfarande saknar vin av lämplig ålder, kan jag nämna att Winefinders pågående lagerrensning inkluderar fyra Colheita Port som är gamla nog att passa in i temat, två 80-talare och två 50-talare. Jag får väl ta med något torrt för att balansera...
Hoppas inte vi får två söt-flighter med sex flaskor vardera....:baksmälla:
 

Silex

Medlem
Neeeeej....min mors 75-årsfirande har flyttats och krockar med provningen. Jag tvingas därför ge upp min plats och skänka glädje till någon på reservlistan. Riktigt trist då detta troligen kommer bli en sån där provning som kan tänkas innehålla såväl de bästa och sämsta (mest döda) vinerna 2018. Om det blir lyckat kanske det går att ha en liknande provning igen (50+ ?) - detta är ju trots allt en typ av viner som lämpar sig bra för BYOB då det spelar mindre roll om ett par flaskor är heldöda eller korkade.
 
Trådskapare
Patrik Sellin

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Neeeeej....min mors 75-årsfirande har flyttats och krockar med provningen. Jag tvingas därför ge upp min plats och skänka glädje till någon på reservlistan. Riktigt trist då detta troligen kommer bli en sån där provning som kan tänkas innehålla såväl de bästa och sämsta (mest döda) vinerna 2018. Om det blir lyckat kanske det går att ha en liknande provning igen (50+ ?) - detta är ju trots allt en typ av viner som lämpar sig bra för BYOB då det spelar mindre roll om ett par flaskor är heldöda eller korkade.

40+ kanske? I alla fall till att börja med? 1978 var väl ett rätt bra år? Slutet mars/början april? Vad tycker ni andra?
 
Toppen