Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

BYOB 30+ Sollentuna 2 Februari 2018

Trådskapare
Patrik Sellin

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Vi fastställer att det blir den 2/2.
Hittills anmälda är:
@gece
@petterkalle
@Silex
@thunberg
@Deppodi
@Daniel B
@Patrik Rosén
@MagnusH70
@Innertällmo Bryggeri
@Keen
@vintomas
@ChristianB
I och med att intresset är så stort kör vi 12 platser den här gången.
Fullt!
men än så länge så har det alltid varit några som hoppar av i sista stund, så sätt gärna upp er som reserver
Det finns också platser kvar på december-BYOBen: https://www.finewines.se/threads/byob-sollentuna-8-12.4863/
 

Silex

Medlem
Tips på hemsidor som har bra sortiment på viner till detta BYOBs tema?
Här är en gammal tråd där jag och andra listade lite olika europeiska försäljare:
https://www.finewines.se/threads/handla-vin-fran-specifika-argangar.2958/
Jag handlade från en del av dessa butiker för en provning med viner från -64 som jag hade för några år sedan och det fungerade bra för alla jag köpte från (inkl. barolobrunello, enoteca dell'arte, divino, weinart). Men kolla noga på vinets kondition (fr a färg och fyllnadsnivå, inga spår av läckage etc). De flesta skickar bilder på de flaskor de har i lager om man ber om det (ofta är ev. bild på hemsidan "representativ").
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Om du letar efter något till februari-Byoben tycker jag att du ska sortera efter högsta utropspris :cool:

Ja det hade jag gärna tagit med mig :) om jag slipper betala själv!

Vad är en rimlig prisnivå till vår BYOB? Jag vet att du har skrivit 290kr eller mer, men känns snarare som att man kommer landa närmare 1000kr för sitt huvudvin, eller?
 
Trådskapare
Patrik Sellin

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Ja det hade jag gärna tagit med mig :) om jag slipper betala själv!

Vad är en rimlig prisnivå till vår BYOB? Jag vet att du har skrivit 290kr eller mer, men känns snarare som att man kommer landa närmare 1000kr för sitt huvudvin, eller?
Kanske ska den frågan och det här svaret i BYOB-tråden istället? Kan du flytta?
Tanken var att inte ha någon nedre prisgräns. Har man kvar något man köpte i början på 90-talet som kostade en knapp hundralapp då, så kan det vara ett kul vin till BYOB:en. Ska man köpa något nu, är det rätt svårt att hamna under 290:- (även om det går, 1986 Château Liot Sauternes kan man få för €22 för ett helrör). Jag tycker inte att priset är så viktigt den här gången, men det är klart att vi gärna ser några Petrus 1947.
 
Toppen