Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

BYOB Sollentuna 16/6

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
:usch::deprimerad: Jag tänkte botanisera i varenda vinregion i Frankrike i sommar UTOM Bgn:neej:
Kom igen nu @MagnusH70!
Vissa producenter i Alsace gör också seriös PN, t.ex. René Muré och Albert Mann. En årgång som 2015 (bra druvmognad) bör ha gett ovanligt bra PN i Alsace (men möjligen lite väl fläskiga torra vita viner), och förhoppningsvis finns de att köpa nu.
Går också att hitta PN i delar av Loire, bl.a. röd Sancerre.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Vissa producenter i Alsace gör också seriös PN, t.ex. René Muré och Albert Mann. En årgång som 2015 (bra druvmognad) bör ha gett ovanligt bra PN i Alsace (men möjligen lite väl fläskiga torra vita viner), och förhoppningsvis finns de att köpa nu.
Går också att hitta PN i delar av Loire, bl.a. röd Sancerre.
Albert Mann! :cigarr:
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Jag kan nog vara med om jag är hemkommen från Italien då, prellar mig gärna om det är OK?
Och får jag ta med en nebbiolo? Jag tycks alltid gissa nebb på PN och tvärtom... ;)
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Exakt! Nu är temat:" Denna flaska vill jag dela med riktiga vinvänner":):):)
så ännu större anledning för @Mattias S att besöka hufvudstaden den 15/9

Jag har nog varit lite off topic när ni diskuterat temat. Vad tänker ni för prisklass? Är det som vanligt 300kr+ och the sky is the limit? Eller ska det vara finare viner på denna provning? Krug? Winston? DRC?
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Jag har nog varit lite off topic när ni diskuterat temat. Vad tänker ni för prisklass? Är det som vanligt 300kr+ och the sky is the limit? Eller ska det vara finare viner på denna provning? Krug? Winston? DRC?

Jag tror inte du ska tänka för mycket på priset! Vi har alla olika förutsättningar när det gäller vad vi kan ta med; någon kanske fick börja handla vin på 80-talet, vissa av oss var inte ens födda då! Andra kanske har helt andra ekonomiska förutsättningar eller helt enkelt en mycket dyrare smak än någon annan! Jag har otaliga flaskor som jag betalat under 300 kronor för men som jag inte vill korka upp med vemsomhelst, och likväl har jag flaskor som kostar fem sex gånger så mycket som jag även där inte korkar upp bara sådär! Det är flaskor som jag verkligen vill dela med mig av, då jag tycker de antingen är fantastiskt goda, allmänt udda, eller så pass häftiga så att det krävs ett gäng med riktiga nördar för att flaskan ska få komma till sin rätta! Jag har aldrig druckit så många konstiga, intressanta o fantastiska viner som på en BYOB, och frågan är om en icke-vinnörd hade uppskattat det!

Så, kort och gott, ta med det som du känner är något som du vill dela med andra vinvänner, och känns det inte tillräckligt finns ju alltid bonusviner! Ingen dömer! :)
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Jag har nog varit lite off topic när ni diskuterat temat. Vad tänker ni för prisklass? Är det som vanligt 300kr+ och the sky is the limit? Eller ska det vara finare viner på denna provning? Krug? Winston? DRC?
BYOB-regler kan väl inte ändras med temat? Som @Daniel B skriver så har nog också jag några flaskor runt 300.- som jag bara vill korka upp i sällskap med likasinnade.
 
Toppen