Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

BYOB Stockholm 19/8 Tema: Biodynamiskt mot Konventionellt

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Dags för en BYOB i Stockholm igen: den 19/8 19:00 Västmannagatan 89
Det kan bli lite trångt, men å andra sidan är kommunikationerna är lätta för många (Odenplan).

Temat är fastställt och för att ni ska kunna förbereda er så presenterar vi det redan nu:
Biodynamiskt mot Konventionellt
Var och en tar med sig två viner: ett biodynamiskt och ett jämförbart konventionellt.
Bra tips på biodynamiska producenter finns i den här länken: http://www.forkandbottle.com/wine/biodynamic_producers.htm (tack @Vino fino )
Vi kör parvisa flighter med fyra viner där det gäller att pricka vilka vin som "hör ihop" och vilka som är biodynamiska

"Jämförbart" kan tolkas relativt fritt.

Ta med glas (gärna iso-glas eftersom det kan bli trångt på bordet) till själva förtäringen! Detaljer kan vi reda ut när vi vet vilka som kommer!

10 deltagare är ett absolut maximum, anmäl er i den här tråden.
Hittills anmälda är:
@Innertällmo Bryggeri
@gece
@thunberg
@kayaker
@Deppodi
@Vino fino
@Swedish
@thunberg

Två platser kvar
 
Trådskapare
Patrik Sellin

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Vad sägs om prisläge. Kollade mina listor och har en ide för snitt 350 kr/flaska. Är det bra nivå?
För att förtydliga så kommer jag gärna.

Vi har kört >290:- tidigare och det bör väl gälla den här gången också.
 
Trådskapare
Patrik Sellin

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Två månader kvar tills det är dags.
Ingen verkar nappa på den sista platsen: är alla fortfarande på semester då, eller avskräcker temat?
Jag har i alla fall lyckats välja mina viner och tror att det kan bli rätt spännande.

Öppnar en tråd i "konversationer" för de som har anmält sig.
 

ChristianB

DipWSET
Hade som sagt jättegärna varit med, men det infaller under sommarens militärövning... Temat är ju riktigt bra så jag ser fram emot lite lustiga anteckningar sedan! :D
 
Toppen