Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

CAV0028 från Domaine Coursodon - någon som har koll?

Trådskapare
Bror

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Jag är ingen kännare, men jag tyckte verkligen det var otroligt bra. Han hade även med sig en 2010 (minns ej vilken) och där var smaken lika bra som nosen på 2012. Ja, det där lät konstigt, men smaken var även den bra, och lovade ännu mer... Ja, ni fattar..kanske
 

Martin Berggren

Bad santa
Hej alla,

Först nu kopplar jag vem du var på Grappe igår, Bror. 2010 Silice var strålande igår och fortfarande ung. Men man ska minnas att 2010 är en fantastisk årgång med enastående koncentration vilket gör att vinerna mognar långsammare. Skulle tro att 2012 Silice är som bäst i sommar och ett par, tre år framåt, medan den friska frukten finns kvar. Olivaie däremot är inga problem att stoppa undan i fem år.

Det tog slut rätt snabbt idag, tre timmar. Kul med uppmärksamheten här på forumet!
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hej alla,

Först nu kopplar jag vem du var på Grappe igår, Bror. 2010 Silice var strålande igår och fortfarande ung. Men man ska minnas att 2010 är en fantastisk årgång med enastående koncentration vilket gör att vinerna mognar långsammare. Skulle tro att 2012 Silice är som bäst i sommar och ett par, tre år framåt, medan den friska frukten finns kvar. Olivaie däremot är inga problem att stoppa undan i fem år.

Det tog slut rätt snabbt idag, tre timmar. Kul med uppmärksamheten här på forumet!
Vilken tyngd som nu vilar på dina axlar att dessa vin levererar, dessutom att allt sker smärtfritt med transporter och liknande. o_O

Ett stort plus får du för enkelheten vid beställning och att man kan betala via faktura utan kort över nätet. :)

Har också hört att man får julkort och gratulationer på sin födelsedag. Mycket att se framemot med andra ord. ;)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Vilken tyngd som nu vilar på dina axlar att dessa vin levererar, dessutom att allt sker smärtfritt med transporter och liknande. o_O
Rubriker i Aftonbladet: "Man lynchad av arg vinmobb efter leverens av trasiga flaskor, enligt vår webreporter skall mobben ha tvingat mannen att dricka överextraherad Shiraz på BIB samt maltesiskt vin med skruvkork"
Ett stort plus får du för enkelheten vid beställning och att man kan betala via faktura utan kort över nätet. :)

Har också hört att man får julkort och gratulationer på sin födelsedag. Mycket att se framemot med andra ord. ;)
@Matlen -Och snygg vinöppnare om man är snäll... :)
 
Trådskapare
Bror

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Sen är han snygg också..:cool:, han Martin med vinet..;)
Allvarligt vill jag säga att det känns som om det är en genomtänkt, seriös affärsidé, som
jag önskar all lycka. Att Martin gillar det han gör är uppenbart. Och som jag ser det är
det allt ovanligare. Kärlek för det som säljs, det man gör känns allt ovanligare.
Hoppas du säljer en hel massa i framtiden!
Hos mig har du en fan i vart fall!
 
Toppen