Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne BYOB-minivertikal i Stockholm

Mark

Medlem
Jag kommer gärna på Comtes den 1:a juni om plats finns, kan ta med 05 eller 06 om det inte redan är paxat.
 
  • Like
Reactions: Jos
Trådskapare
vintomas

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Comtes de Champagne lördag 1 juni, preliminärt start kl 15.00 om inga protester hörs mot tiden (eller @Jos skapar en utbrytarprovning ett annat datum). Platsen är hemma hos mig i Årsta (adress m.m. kommer i PM till de anmälda) och antalet platser är sex stycken.

Uppdaterad lista av anmälda, protestera gärna om jag tolkat årgångarna fel:
1. @vintomas, 1995
2. @Lambo, 2007
3. @Jos, 2000
4. @Thirsty, 2004
5. @Mark, 2005
6. @v00alex, 2006

@Elvis är reserv i händelse av eventuellt inställd utflykt.
 

Thirsty

Smygnykterist
Vet vad som är sagt om bonusflaskor men gillade när vi körde Roederer och hade en vintage att köra benchmarking mot. Frågar därav lite försynt (så man inte riskerar att bli utkastad :D) om det är ok att även ta med en Tattinger Vintage 2012? :)
 
  • Like
Reactions: Jos

Jos

Medlem
Comtes de Champagne lördag 1 juni, preliminärt start kl 15.00 om inga protester hörs mot tiden (eller @Jos skapar en utbrytarprovning ett annat datum). Platsen är hemma hos mig i Årsta (adress m.m. kommer i PM till de anmälda) och antalet platser är sex stycken.

Uppdaterad lista av anmälda, protestera gärna om jag tolkat årgångarna fel:
1. @vintomas, 1995
2. @Lambo, 2007
3. @Jos, 2000
4. @Thirsty, 2004
5. @Mark, 2005
6. @v00alex, 2006

@Elvis är reserv i händelse av eventuellt inställd utflykt.
Vi var som sagt 6 pers men inte som kunde den 1a så därav mitt förslag på annat datum. Men om vi nu fyllt 1a juni så är det ju bara att köra
 

Jos

Medlem
Vet vad som är sagt om bonusflaskor men gillade när vi körde Roederer och hade en vintage att köra benchmarking mot. Frågar därav lite försynt (så man inte riskerar att bli utkastad :D) om det är ok att även ta med en Tattinger Vintage 2012? :)
Jag säger aldrig nej till bonusflaskor men tror det är upp till värden att avgöra :)
 

Lambo

Medlem
Hej, tyvärr måste jag slänga in handduken. Min son, 7 år bröt idag armen när han åkte skateboard. Inte läge att åka iväg nu tyvärr & jäkligt trist att missa just Comtes!
 
Trådskapare
vintomas

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Hej, tyvärr måste jag slänga in handduken. Min son, 7 år bröt idag armen när han åkte skateboard. Inte läge att åka iväg nu tyvärr & jäkligt trist att missa just Comtes!
Tråkigt att höra, om frakturen alltså!
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Hejsan 08or,

Ska upp till Stockholm och dricka 79or lördag den 2 november. Finns det intresse av att köra en BYOB på söndagen (3/11)?

Är öppen för det mesta när det gäller tema men Selosse är väl aldrig fel...Vet en annan som kan tänka sig Egly.
 

Jesper L

Medlem
Hejsan 08or,

Ska upp till Stockholm och dricka 79or lördag den 2 november. Finns det intresse av att köra en BYOB på söndagen (3/11)?

Är öppen för det mesta när det gäller tema men Selosse är väl aldrig fel...Vet en annan som kan tänka sig Egly.
Skoj!
Är intresserad men tror dock att svärisarna inte hunnit åka hem då..
Får undersöka!
 

Thirsty

Smygnykterist
Hejsan 08or,

Ska upp till Stockholm och dricka 79or lördag den 2 november. Finns det intresse av att köra en BYOB på söndagen (3/11)?

Är öppen för det mesta när det gäller tema men Selosse är väl aldrig fel...Vet en annan som kan tänka sig Egly.
Lätt på! Får säkerställa att jag inte köper någon varmkokt flaska denna gång.. :oops:
 
Trådskapare
vintomas

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Hejsan 08or,

Ska upp till Stockholm och dricka 79or lördag den 2 november. Finns det intresse av att köra en BYOB på söndagen (3/11)?

Är öppen för det mesta när det gäller tema men Selosse är väl aldrig fel...Vet en annan som kan tänka sig Egly.
Gärna! Dock funkar det tyvärr inte att vara hemma hos mig den gången, eftersom jag tänkte använda långhelgen för lite målningarbete.
 
Trådskapare
vintomas

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Gärna! Dock funkar det tyvärr inte att vara hemma hos mig den gången, eftersom jag tänkte använda långhelgen för lite målningarbete.
Förresten, föreningslokalen i min brf går ju att använda, och den är f.n. obokad 3 nov. En söndag lär vi ju vara utstädade (och ha plockat undan efter oss) till kl 22, vilket är ett krav.
Såvida inte någon annan intresserad kan upplåta hus och hem?
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Jag har bokat hemresa på måndagen så jag räknar med BYOB på söndagen i någon form. Sista alternativet är en egopava i Vitan.:rolleyes:
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Förresten, föreningslokalen i min brf går ju att använda, och den är f.n. obokad 3 nov. En söndag lär vi ju vara utstädade (och ha plockat undan efter oss) till kl 22, vilket är ett krav.
Såvida inte någon annan intresserad kan upplåta hus och hem?

Finewines verkar vara en underavdelning till Passivas riksförbund...:rolleyes:

Boka lokalen om du inte redan gjort det. Eventuellt tema har heller ingen kommenterat. Bestäm du som är värd annars kan vi köra fritt.

Tema behöver jag veta senast tisdag.

Ska bli skoj!:D
 

Thirsty

Smygnykterist
Vore toppen om tema kunde spikas så att ev beställning kan göras idag. Min ”matsal” gör sig bäst för 4 pers och kan upplåtas. Hoppas dock att det blir fler deltagare (då är föreningslokalen ovan att föredra).
 
Toppen