Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne-hjälp

Sveprod

Medlem
Kommer inom kort att bli pappa för första gången och då ska det bjudas på lite champagne till släkt och vänner. Det betyder att plånboken ber om tips från hyllorna för knegarlöner.. De allra bästa tipsen blir det någon enstaka av för närmaste familjen men kompisarna som jag gärna utmanar på något bättre än de vanligtvis dricker, behöver jag hjälp med..
 

Magikern

Medlem
SV: Champagne-hjälp

Finns Saint Gall 2004 fortfarande känns det som ett klockrent val under 300 sträcket. Tvivlar dock på att det finns några 2004:eek:r kvar.
 
Trådskapare
S

Sveprod

Medlem
SV: Champagne-hjälp

Tackar för tipsen! Får se om jag tom får tag i en att smaka innan det är dags..
 

kayaker

Cyklist
SV: Champagne-hjälp

Satsa på en bra odlare. Bl.a. Bernard Hatté, Serge Mathieu, Paul Bara och Tarlant kan jag själv gå i god för. Henriet-Bazin är inte fy skam heller om du kan tänka dig ett sexpack.
 

perpro

Medlem
SV: Champagne-hjälp

Jag måste slå ett slag för Jos(?) gamla tips Chanoine 1995, som finns kvar som dolt nummer. Jag har bjudit på den och den är alltid uppskattad, framför allt bland personer med mindre mogen-Champagne-erfarenhet. Jag är på semester nu och hittar inte artikelnumret, men jag har postat det tidigare, och det finns på... Öhm... Samplex AB:s? hemsida. Åtminstone för någon vecka sedan.
 

Tristanqx

Medlem
SV: Champagne-hjälp

perpro skrev:
Jag måste slå ett slag för Jos(?) gamla tips Chanoine 1995, som finns kvar som dolt nummer. Jag har bjudit på den och den är alltid uppskattad, framför allt bland personer med mindre mogen-Champagne-erfarenhet. Jag är på semester nu och hittar inte artikelnumret, men jag har postat det tidigare, och det finns på... Öhm... Samplex AB:s? hemsida. Åtminstone för någon vecka sedan.

Köpte 3 flaskor, alla med korkdefekt.
Fler som haft det problemet?
 

moos

Medlem
SV: Champagne-hjälp

Tristanqx skrev:
Köpte 3 flaskor, alla med korkdefekt.
Fler som haft det problemet?

Köpte 3 flaskor, den ena bättre än den andra. Tråkigt med kork, för det är/var en mycket god skumpa.
 
Trådskapare
S

Sveprod

Medlem
SV: Champagne-hjälp

Någon som vet något om de som släpps nu 1:a augusti på monopolet? Något helt nytt kunde ju vara kul och passande..
 

chamkat

Medlem
SV: Champagne-hjälp

Bruno Paillard för 549 kr skulle jag satsa på i så fall. Jag har inte provat de andra två men skulle spontant vara frestad av Paul Dethune..
 

Joakim

Medlem
SV: Champagne-hjälp

Paul Dethune, cuve prestige, är ett "fynd" överhuvudtaget och framförallt för det priset. Drack den förra helgen. Begynnande mognad, bra balans och smak av sviskon, smör, grapefrukt och mandel. Perfekt balans. ( Det ryktas att huset sålde mycket billigt, därför det låga priset)
 
Trådskapare
S

Sveprod

Medlem
SV: Champagne-hjälp

Har faktiskt kollat in Paul Dethune'n så då får man väl slå till på den då:)
 

MartinE

Medlem
SV: Champagne-hjälp

Sveprod skrev:
Någon som vet något om de som släpps nu 1:a augusti på monopolet? Något helt nytt kunde ju vara kul och passande..

Grattis till nedkomsten!

Bruno Paillard Blanc de Blancs 2002 är säkert ett fantastiskt vin - om fem-åtta år. Ska du bjuda på något idag tycker jag du ska välja något som är mer utvecklat! Ett mycket bra alternativ för 339 kr är 2004 Michel Gonet Cuvée Prestige! Har du tur kan du kanske fortfarande hitta en flaska av 2005 André Jacquart Experience Blanc de Blancs - då är det ett ännu bättre val för några tior till!
 

Magikern

Medlem
SV: Champagne-hjälp

Joakim skrev:
Paul Dethune, cuve prestige, är ett "fynd" överhuvudtaget och framförallt för det priset. Drack den förra helgen. Begynnande mognad, bra balans och smak av sviskon, smör, grapefrukt och mandel. Perfekt balans. ( Det ryktas att huset sålde mycket billigt, därför det låga priset)
[/quote

Är det detta? http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=Paul+Dethune&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&artikelId=766660&varuNr=95594&filters=searchquery%2c
 

Joakim

Medlem
SV: Champagne-hjälp

Magikern skrev:
Joakim skrev:
Paul Dethune, cuve prestige, är ett "fynd" överhuvudtaget och framförallt för det priset. Drack den förra helgen. Begynnande mognad, bra balans och smak av sviskon, smör, grapefrukt och mandel. Perfekt balans. ( Det ryktas att huset sålde mycket billigt, därför det låga priset)
[/quote

Är det detta? http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=Paul+Dethune&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&artikelId=766660&varuNr=95594&filters=searchquery%2c
 
Toppen