Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

[Champagne] Idag dricker vi... som vanligt skumpa!

Soignerad

Medlem
Kul, jag var på samma provning. Minns att Gobillard gjorde bra ifrån sig, men hjärnan luras lätt när man vet att det är prestige-lineup.

Krugen var 27 eme, sagolikt bra.
Minns inte exakt hur poängen föll men tror vi var två-tre stycken som hade Gobillard som vinnare. Det var innan pris och producent avslöjats och Gobillard fick naturligtvis högre poäng eftersom den är lättdrucken, pang på medan många andra behöver ännu mer tid. Och givet den kostar 1/10 av Krug rosén... 🥰

Edit: Den andra flaskan som stod ut för mig och överraskade positivt var Comtes 2014 (min poäng 93) som var ett helt annat vin än 2012 jag uppfattar som bortkastade pengar. Och den som inte alls levererade var R.D. 2008. Konstigt nog, eftersom jag drack en av mina egna flaskor (degorgerad samma datum som SBs flaska) helgen innan och upplevde som bra och typisk Bollinger. Flaskvariation?

Last edited:
Toppen