Stort tack för alla förslag! Lite spontana kommentarer. Självklart är smaken personlig, och själv tycker jag t ex Bollinger och Louis Roederer är mycket bra standardchampagner i det prissegmentet. Vore dock kul att bjuda på något som gästerna kanske inte provat innan (inga stora vindrickare, men har nog provat de vanligaste flygplatsstandardchampagnerna). Tyvärr kan jag inte gå utanför den budget jag nämnde i det här fallet, annars tycker jag GA och Orpale var bra förslag. Palmer 1998 på magnum var också ett intressant förslag, men det verkar som den ersatts med 2000 nu. Som hus tycker jag Palmer är sådär generellt. Någon som provat 2000?
Les Chétillon och FdP 2006 - är det inte lite synd att dricka dem nu? Känns som att jag skulle betala mer för potential i de fallen. Jag har ett par flaskor FdP 2006 hemma, så det skulle ju visserligen göra inköpen enklare.
Jag undrar också vad ni tycker om Vilmart Grand Cellier 2008 som börjar säljas på SB nästa vecka. Jag såg några bra omdömen om den här på forumet nyligen.
Kanske blir så att jag tar Jacquesson 736 och lägger överskottet i budgeten på lyxigare snittar.