SV: Champagneprovning
Men vänta här, nu är det ni som inte vet bättre, men svaret finns i ovan citerade svar, ser ni inte det?? ..precis som en rengöringstablett av (mina) löständer...
Det är ju ett gäng på servicehuset som har haft en trevlig provning med sina förutsättningar och preferensramar. Inte lätt att åldras ska ni veta, ens smaklökar tappar spänst och ens doftförutsättningar sätts ned kraftigt. Dessutom påverkas man extremt av alla medicinering.
Min devis är därmed att det är precis en sådan här provning vi klommer att ha om en 20-30 år! Så skjut inte hål i era glashus !
1CRU skrev:Jeanmarie´s betyg
jag skrattaar så jag gråter - rengöringstablett !!!!!!
] FÄRG / UTSEENDE: Ljusgul ChampagneCider, precis som en rengöringstaablett av löständer. Bubblar lite väl mycket.
2] DOFT: Chardonnay, diskret, citrus, inte mycket, mineral, smörig, surt, vulgo, äpple.
3] SMAK: Intressant, som alla andra delikatesser = det finns något äckligt inslag också och det är
det som gör det spännande man kan inte härleda vad som är gott eller inte. Det är det som är mystiken.
Torr, mycket frisk smak med mineralton och inslag av citrus och äpple. Rätt mycket metall = HEAVY METAL.
Men vänta här, nu är det ni som inte vet bättre, men svaret finns i ovan citerade svar, ser ni inte det?? ..precis som en rengöringstablett av (mina) löständer...
Det är ju ett gäng på servicehuset som har haft en trevlig provning med sina förutsättningar och preferensramar. Inte lätt att åldras ska ni veta, ens smaklökar tappar spänst och ens doftförutsättningar sätts ned kraftigt. Dessutom påverkas man extremt av alla medicinering.
Min devis är därmed att det är precis en sådan här provning vi klommer att ha om en 20-30 år! Så skjut inte hål i era glashus !