Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagneprovning

Bubblaren

Medlem
SV: Champagneprovning

1CRU skrev:
Jeanmarie´s betyg
jag skrattaar så jag gråter - rengöringstablett !!!!!!

] FÄRG / UTSEENDE: Ljusgul ChampagneCider, precis som en rengöringstaablett av löständer. Bubblar lite väl mycket.

2] DOFT: Chardonnay, diskret, citrus, inte mycket, mineral, smörig, surt, vulgo, äpple.

3] SMAK: Intressant, som alla andra delikatesser = det finns något äckligt inslag också och det är
det som gör det spännande man kan inte härleda vad som är gott eller inte. Det är det som är mystiken.
Torr, mycket frisk smak med mineralton och inslag av citrus och äpple. Rätt mycket metall = HEAVY METAL.

Men vänta här, nu är det ni som inte vet bättre, men svaret finns i ovan citerade svar, ser ni inte det?? ..precis som en rengöringstablett av (mina) löständer...
Det är ju ett gäng på servicehuset som har haft en trevlig provning med sina förutsättningar och preferensramar. Inte lätt att åldras ska ni veta, ens smaklökar tappar spänst och ens doftförutsättningar sätts ned kraftigt. Dessutom påverkas man extremt av alla medicinering.

Min devis är därmed att det är precis en sådan här provning vi klommer att ha om en 20-30 år! Så skjut inte hål i era glashus !
 
Trådskapare
A
SV: Champagneprovning

Bubblaren skrev:
Min devis är därmed att det är precis en sådan här provning vi klommer att ha om en 20-30 år!

Jag kommer INTE ha en sådan här provning om 20-30 år. Då ser jag istället fram mot en vertikal av de viner jag har i källaren

Säg Krug 1990,1995,1996,1999,2002,2004,2005,2006 (om jag nu inte är senil och barnbarnen trycker i sig detta till lite nudlar).
Sen att jag inte känner vad det smakar är ju en annan sak ;D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Champagneprovning

shorepower skrev:
Jag kommer INTE ha en sådan här provning om 20-30 år. Då ser jag istället fram mot en vertikal av de viner jag har i källaren

Säg Krug 1990,1995,1996,1999,2002,2004,2005,2006 (om jag nu inte är senil och barnbarnen trycker i sig detta till lite nudlar).
Sen att jag inte känner vad det smakar är ju en annan sak ;D

Joidå, du kommer att vara tvungen att sälja dina Krug 1990,1995,1996,1999,2002,2004,2005,2006 för att ha råd med rengöringstabletterna till din lösgom (och dryga ut din kassa pension som 3 finanskriser, en per decenium, ätit upp). Eftersom du har vaga minnen av bubbligt vin ber du barnbarnen köpa just det som det här gänget konsumerat under glada former på servicehuset.

Jag tycker nog det värsta i det hele är att en av provarna håller företgasprovningar - visst stod det så?!? Kan ngn skicka länken till mig innan jag dör i förtid av nyfikenhet!!!!!
 

Helen

Medlem
SV: Champagneprovning

Bubblaren skrev:
Joidå, du kommer att vara tvungen att sälja dina Krug 1990,1995,1996,1999,2002,2004,2005,2006 för att ha råd med rengöringstabletterna till din lösgom (och dryga ut din kassa pension som 3 finanskriser, en per decenium, ätit upp). Eftersom du har vaga minnen av bubbligt vin ber du barnbarnen köpa just det som det här gänget konsumerat under glada former på servicehuset.

Jag tycker nog det värsta i det hele är att en av provarna håller företgasprovningar - visst stod det så?!? Kan ngn skicka länken till mig innan jag dör i förtid av nyfikenhet!!!!!

Om det nu hade varit så att det var ett gäng på ett servichus så hade allt varit förlåtet, tyvärr är de i vår ålder och på en av bilderna dricker de till och med
den hemskaste av det hemskaste champagne som någonsin har uppfunnints! POP från Pommery och som ska drickas med sugrör.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Champagneprovning

Bubblaren skrev:
Joidå, du kommer att vara tvungen att sälja dina Krug 1990,1995,1996,1999,2002,2004,2005,2006 för att ha råd med rengöringstabletterna till din lösgom (och dryga ut din kassa pension som 3 finanskriser, en per decenium, ätit upp). Eftersom du har vaga minnen av bubbligt vin ber du barnbarnen köpa just det som det här gänget konsumerat under glada former på servicehuset.

Jag tycker nog det värsta i det hele är att en av provarna håller företgasprovningar - visst stod det så?!? Kan ngn skicka länken till mig innan jag dör i förtid av nyfikenhet!!!!!

Med lite händig internetnyfnikenhet så är det bara att kopiera bildlänken, lägga in den i browsern och ta bort den onödiga informationen (dvs allt efter /champagne ) så kommer det att lösa sig vettu!
 

Bubblaren

Medlem
SV: Champagneprovning

Krug skrev:
Med lite händig internetnyfnikenhet så är det bara att kopiera bildlänken, lägga in den i browsern och ta bort den onödiga informationen (dvs allt efter /champagne ) så kommer det att lösa sig vettu!

Se där ja, nu har även jag varit "händig" - och jag ser ju nu anledningen till deras ngt ampra innehåll i provningen!
De har ju varit på ett utskänkningsställe och testat DERAS sortiment, d v s inte direkt valt utbudet själva. Sen kan man ju undra hur tusan man kan välja att lägga stålars på en sådan provning istället för att shoppa på bolaget och ha provning på kuligare grejor.
 

Jos

Medlem
SV: Champagneprovning

Haha... Jag tycker de verkar ha assköna provningar! En grupp med öppet sinne som gärna även tar sig an en hallonsoda ;D
Moeten; nånting med sur och sen "avstamp för industrisemester" hahaha.. klockren.
 

Keen

slan
SV: Champagneprovning

Krug skrev:
Med lite händig internetnyfnikenhet så är det bara att kopiera bildlänken, lägga in den i browsern och ta bort den onödiga informationen (dvs allt efter /champagne ) så kommer det att lösa sig vettu!

Jag fick huvudvärk av den där sidan. :(
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Champagneprovning

Ännu är det ingen som kommenterat det absolut mest skrämmande med den däringa bilden, nämligen: Vilken restaurang med självaktning skulle ha den där tapeten, ens i en chambre Separée?

Fy fan så ugly!
 
SV: Champagneprovning

Keen skrev:
Inte så att de syftar på alkoholstyrkan? Har aldrig sett nån skriva ut dosagen i procentform :)
Gustibus skrev:
Det där förstod till och med jag.
13 gram dosage. 12 procent alkohol.
Såklart.
Hahaha. ;D Skrattar åt mig själv. Men det var lite otydligt.
 
Toppen