Ny på forumet, börjar bli champagne intresserad, det verkar finnas några intresserade här.....
I källaren finns:
1 magnum Palmer millesime 2000
Pol Roger BdB 1999
2st Pol Roger Extra Brut Cuvée millesime 2000
Gosset Grand Reserve
Ja, jag vet, det var inte mycket...
Jag vill nu komplettera med lite finare champagner för att lagra, samt någon för rel snar konsumtion. Budget just nu 4' sek, handlar i första hand på bolaget, dumt eller hur... Sedan är det detta med glas, men det blir förmodligen Vinum Cuvée Prestige (möjl Sommelier vintage)....
Jag har själv i åtanke följande:
Krug GV (självklar...)
Dom Pérignon 2002 (splittrad här)
Cuvée Sir Winston Churchill 1999 (men ska kanske vänta på 2002, när denna nu kommer)
La Grande Année 2002
Pierre Peters Les Chetilllon 2002
Henriot Millesime Brut 2002 (senaste 2 flaskorna jag druckit var 1996:an... tyckte mkt om)
Sist funderade jag på Cuvée St Vincent 1996: som verkar vara "mogen" för att fukta läpparna.
Lutar själv åt Krug 1st, 1 st Dom Pérignon, vänta på Winston 2002, 2 st Grand Année, 1st av vardera Les Chetillon, Henriot och St-Vincent.
Ojdå, budgeten får nog bli 5-6´ ;D
Tycker ni att det "spretar" för mycket?
Förslag, tack,
Var nu snälla
I källaren finns:
1 magnum Palmer millesime 2000
Pol Roger BdB 1999
2st Pol Roger Extra Brut Cuvée millesime 2000
Gosset Grand Reserve
Ja, jag vet, det var inte mycket...
Jag vill nu komplettera med lite finare champagner för att lagra, samt någon för rel snar konsumtion. Budget just nu 4' sek, handlar i första hand på bolaget, dumt eller hur... Sedan är det detta med glas, men det blir förmodligen Vinum Cuvée Prestige (möjl Sommelier vintage)....
Jag har själv i åtanke följande:
Krug GV (självklar...)
Dom Pérignon 2002 (splittrad här)
Cuvée Sir Winston Churchill 1999 (men ska kanske vänta på 2002, när denna nu kommer)
La Grande Année 2002
Pierre Peters Les Chetilllon 2002
Henriot Millesime Brut 2002 (senaste 2 flaskorna jag druckit var 1996:an... tyckte mkt om)
Sist funderade jag på Cuvée St Vincent 1996: som verkar vara "mogen" för att fukta läpparna.
Lutar själv åt Krug 1st, 1 st Dom Pérignon, vänta på Winston 2002, 2 st Grand Année, 1st av vardera Les Chetillon, Henriot och St-Vincent.
Ojdå, budgeten får nog bli 5-6´ ;D
Tycker ni att det "spretar" för mycket?
Förslag, tack,
Var nu snälla