Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Citat och händelser från och på vinordic

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Dagens första ärthjärna dök upp straxt efter det att mässan öppnade. Han ville prova ett kraftigt men inte "surt" rött vin. Då jag frågade vilken typ av viner han gillade så funderade han en stund innan han slängde fram följande beskrivning: "Tänk dig att du har en flaska vin som det ligger en riktigt mustig falukorv i. Sen tappar du flaskan i marken så att den går sönder. Så vill jag att vinet ska smaka"

Jag dog inombords och hällde upp en shiraz åt idioten innan jag ignorerade honom.

Han arbetade visst som lärare på någon gymnasieskola någonstans.

Imorgon och å lördag är jag på mässan konstant, avrapportering kommer med fler citat då det är öppet hus för "pöbeln" under nämnda två dagar. God have mercy in my soul!
 

anders

Medlem
SV: Citat och händelser från och på vinordic

Krug skrev:
Dagens första ärthjärna dök upp straxt efter det att mässan öppnade. Han ville prova ett kraftigt men inte "surt" rött vin. Då jag frågade vilken typ av viner han gillade så funderade han en stund innan han slängde fram följande beskrivning: "Tänk dig att du har en flaska vin som det ligger en riktigt mustig falukorv i. Sen tappar du flaskan i marken så att den går sönder. Så vill jag att vinet ska smaka"

Måste vara den intergalaktiska gurgelbrännarens motsats. :D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Citat och händelser från och på vinordic

Krug skrev:
Dagens första ärthjärna dök upp straxt efter det att mässan öppnade. Han ville prova ett kraftigt men inte "surt" rött vin. Då jag frågade vilken typ av viner han gillade så funderade han en stund innan han slängde fram följande beskrivning: "Tänk dig att du har en flaska vin som det ligger en riktigt mustig falukorv i. Sen tappar du flaskan i marken så att den går sönder. Så vill jag att vinet ska smaka"

Jag dog inombords och hällde upp en shiraz åt idioten innan jag ignorerade honom.

Han arbetade visst som lärare på någon gymnasieskola någonstans.

Imorgon och å lördag är jag på mässan konstant, avrapportering kommer med fler citat då det är öppet hus för "pöbeln" under nämnda två dagar. God have mercy in my soul!

Alla gymnasielärare är knepiga kommunister. Vi hade en dåre som gick omkring med knappar det stod CCCP på och bilder på diverse ökända förtryckare och massmördare. Dessutom rökte han hasch.

Hade jag inte vetat att han numera är pensionerad hade jag direkt trott att det var han då han brukade komma med dylika rabiata filosoferingar om allt...
 

Keen

slan
SV: Citat och händelser från och på vinordic

Krug skrev:
Dagens första ärthjärna dök upp straxt efter det att mässan öppnade. Han ville prova ett kraftigt men inte "surt" rött vin. Då jag frågade vilken typ av viner han gillade så funderade han en stund innan han slängde fram följande beskrivning: "Tänk dig att du har en flaska vin som det ligger en riktigt mustig falukorv i. Sen tappar du flaskan i marken så att den går sönder. Så vill jag att vinet ska smaka"

Jag dog inombords och hällde upp en shiraz åt idioten innan jag ignorerade honom.

Han arbetade visst som lärare på någon gymnasieskola någonstans.

Imorgon och å lördag är jag på mässan konstant, avrapportering kommer med fler citat då det är öppet hus för "pöbeln" under nämnda två dagar. God have mercy in my soul!


Haha, han bad ju klockrent om ett glas Gredos ;D

Men seriöst, så får man ju fan inte säga. Du borde bjudit på en knogmacka och bett att hålla sig till bib och husvagnssemester och aldrig vara pretentiös igen.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Citat och händelser från och på vinordic

Keen skrev:
Haha, han bad ju klockrent om ett glas Gredos ;D

Men seriöst, så får man ju fan inte säga. Du borde bjudit på en knogmacka och bett att hålla sig till bib och husvagnssemester och aldrig vara pretentiös igen.

Ja, för det är precis så man tjänar pengar till företaget! ;)
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Citat och händelser från och på vinordic

Krug skrev:
Ja, för det är precis så man tjänar pengar till företaget! ;)

Du får väl hyra "Ninja-Myson" till nästa års Vinordic.

Jag kan stå och lura i kulisserna och när du ger ett tecken vi kommer överens om rusar "Ninja-Myson" fram och sänker honom. Kvinnor bär jag bara ut, eller också får du anställa anders att knocka dem med en brutal uppvisning av ett knä i magen.

Lönen kvitterar vi ut i vin.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Citat och händelser från och på vinordic

Mysonoxen skrev:
Du får väl hyra "Ninja-Myson" till nästa års Vinordic.

Jag kan stå och lura i kulisserna och när du ger ett tecken vi kommer överens om rusar "Ninja-Myson" fram och sänker honom. Kvinnor bär jag bara ut, eller också får du anställa anders att knocka dem med en brutal uppvisning av ett knä i magen.

Lönen kvitterar vi ut i vin.

Jag kan inte säga att jag inte gillar idén. Skall förankra den i ledningsgruppen till Vinordic 2010!
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Citat och händelser från och på vinordic

Krug skrev:
Jag kan inte säga att jag inte gillar idén. Skall förankra den i ledningsgruppen till Vinordic 2010!

Ja vi kan även göra som männen i Hitchcocks klassiska "Främlingar på tåg" byta offer så ingen av oss misstänks. Jag tar hand om de på Vinordic så fixar du dåren som hällde ut Climensflaskan, han förtjänar en rejäl smäll i nian :)
 

Dejzan

Medlem
SV: Citat och händelser från och på vinordic

Mysonoxen skrev:
Du får väl hyra "Ninja-Myson" till nästa års Vinordic.

Jag kan stå och lura i kulisserna och när du ger ett tecken vi kommer överens om rusar "Ninja-Myson" fram och sänker honom. Kvinnor bär jag bara ut, eller också får du anställa anders att knocka dem med en brutal uppvisning av ett knä i magen.

Lönen kvitterar vi ut i vin.

Varför begränsa sig till Vinordic? Leta upp Bibhyllan på valfritt SB och kör samma varaint där ;)
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Citat och händelser från och på vinordic

Dejzan skrev:
Varför begränsa sig till Vinordic? Leta upp Bibhyllan på valfritt SB och kör samma varaint där ;)

OK, men då får någon stå för avlöningen i form av min passion: ädelt Bordeauxvin, men en god champagne eller dito Bourgogne, Rhône, Brunello eller Napa Cabernet går också bra. jag är flexibel.;)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Citat och händelser från och på vinordic

"Hej, jag vill ha ett vin som smakar svalt och kallt tack!"
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Citat och händelser från och på vinordic

Krug skrev:
"Hej, jag vill ha ett vin som smakar svalt och kallt tack!"

Du behöver nog tyvärr gå i terapi efter Vinordic, min vän, dylika uttalanden kan orsaka svåra trauman hos vilken vinälskare som helst. :(

Jag rekommenderar vila, dämpad klassisk musik i bakgrunden och massor av god champagne att dricka.
 

Keen

slan
SV: Citat och händelser från och på vinordic

Krug skrev:
"Hej, jag vill ha ett vin som smakar svalt och kallt tack!"

Haha, man kanske borde smita till den där vinmässan, luska reda på Krug och fråga om ett vin som är lättdrucket och man blir full på snabbt ;D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Citat och händelser från och på vinordic

Keen skrev:
Haha, man kanske borde smita till den där vinmässan, luska reda på Krug och fråga om ett vin som är lättdrucket och man blir full på snabbt ;D

Eller när han serverar något riktigt smaskigt lite diskret fråga: "Finns den på box också?" ;D
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Citat och händelser från och på vinordic

Krug skrev:
"Hej, jag vill ha ett vin som smakar svalt och kallt tack!"
Samtidigt!! det blir nog svårt att skaka fram. I övrigt gör väl alla viner det, bara att kyla efter önskemål.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Citat och händelser från och på vinordic

Krug har inte loggat in på ett tag. Stackaren. Antagligen är han kvar och städar upp efter att någon grobian spytt ner hans monter, eller också sitter han som ett nervvrak och knaprar lyckopiller efter alltför många osunda möten med BiB-pöbeln.
 

anders

Medlem
SV: Citat och händelser från och på vinordic

Mysonoxen skrev:
Krug har inte loggat in på ett tag. Stackaren. Antagligen är han kvar och städar upp efter att någon grobian spytt ner hans monter, eller också sitter han som ett nervvrak och knaprar lyckopiller efter alltför många osunda möten med BiB-pöbeln.

Och det är fortfarande en dag kvar... :eek:
 
SV: Citat och händelser från och på vinordic

Hoppas han är utvilad till imorgon; det verkar som att jag skall på Vinordic...och jag är jäkligt sugen på ett vin som smakar sval, kall, tappad, söndersprucken falukorv...Låter ju som en helschysst Côte-Rôtie från ett halvgrönt år...

Krug - vilken monter står du i?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Citat och händelser från och på vinordic

"Höllu! Får ja mer vin, de va satan va lite du heller upp i glasen!"
 
Toppen