Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Climadiff/Avintage

kayaker

Cyklist
SV: Climadiff/Avintage

Nej, inte än: ;) Det lutar dock åt en beställning inom några månader. De franska omdömen jag läst är ganska positiva och priserna - ett stort vinlagringsskåp för sisådär 800-900 Euro inklusive hemleverans - är svårslagna.
 
Trådskapare
A

Adde

Medlem
SV: Climadiff/Avintage

har du någon hemlig kanal för att få detta pris, eller är det någon av de mindre modellerna du spanat in?
själv är jag sugen på de som tar ca 300 fl och priserna jag hittat är ca det dubbla.

MVH
Andreas
 

kayaker

Cyklist
SV: Climadiff/Avintage

Jag bara googlade lite och valde franska sajter med hjälp av site:.fr i söksträngen.
 

Kiyoko

Medlem
SV: Climadiff/Avintage

Jag har googlat runt lite också, och Climadiff är fantastiskt mycket billigare i Frankrike och Belgien. Dock har jag inte lyckats hitta någon som skeppar till Sverige, inklusive Amazon. Funderar allvarligt på att åka ner med bil och hämta hem ett; 142-flaskors skåpet, som jag tittar på, finns för €600-700 (5400-6200:) jämfört med 10 000:- här i Sverige.
 

Helen

Medlem
SV: Climadiff/Avintage

Hur fungerar det med garantin om vinskåpet skulle gå sönder när man har köpt det utomlands?
 

Kiyoko

Medlem
SV: Climadiff/Avintage

Helen skrev:
Hur fungerar det med garantin om vinskåpet skulle gå sönder när man har köpt det utomlands?

Så som jag förstår det så ger Climadiff två års garanti, men jag är inte säker på om man hävdar den mot dem eller mot återförsäljaren.
 

Ma Cave a Vin

Leverantör
SV: Climadiff/Avintage

Dear Fine Wines members,

We noticed a link to our web site, www.ma-cave-a-vin.fr, from this topic.

We realize that a lot of people in Sweden seem to be looking for a wine cabinet to be delivered in your country, especially from the Climadiff Group.
We are an official retailer of Climadiff's products and we can deliver all over Europe by TNT. We have a 500 model catalogue of serving and ageing wine cabinets, for private or professional use.

If you need any advise, we are available to help you making your choice. You can reach us on +33.426.030.543 (mon-fri : 9am-1pm 2pm-7pm).

So, do not hesitate to contact us if you need any information or quotation.

See you soon at Ma Cave a Vin !

Alexis Rezvoy
Ma Cave a Vin - Sales Manager
commercial@ma-cave-a-vin.fr
 

bjorno

Medlem
SV: Climadiff/Avintage

Hej, jag kan skicka ut en liten varning för terranuova... Beställde och betalade ett climadiff därifrån i Maj - det har fortfarande inte kommit, dessutom svarar dom sällan på mailen man skickar. Kommer testa ma-cave-a-vin i stället så snart jag fått mina pengar återbetalade!
 
SV: Climadiff/Avintage

bjorno skrev:
Hej, jag kan skicka ut en liten varning för terranuova... Beställde och betalade ett climadiff därifrån i Maj - det har fortfarande inte kommit, dessutom svarar dom sällan på mailen man skickar. Kommer testa ma-cave-a-vin i stället så snart jag fått mina pengar återbetalade!

Tack för info. Hoppas att du får pengarna tillbaka snart. Alltid otrevligt med den typen av upplevelser
 

kayaker

Cyklist
SV: Climadiff/Avintage

bjorno skrev:
Hej, jag kan skicka ut en liten varning för terranuova... Beställde och betalade ett climadiff därifrån i Maj - det har fortfarande inte kommit, dessutom svarar dom sällan på mailen man skickar. Kommer testa ma-cave-a-vin i stället så snart jag fått mina pengar återbetalade!
Surt! Har du kontaktat Konsument Europa?
 

bjorno

Medlem
SV: Climadiff/Avintage

kayaker skrev:
Surt! Har du kontaktat Konsument Europa?

Nej, dom har lovat att skicka tillbaka pengarna så jag avvaktar och hoppas dom håller det i alla fall... Men tack för tipset!
 

bjorno

Medlem
SV: Climadiff/Avintage

Kan meddela att pengarna kommit tillbaka och att jag nu vänt mig till ma cave a vin med en ny beställning. Servicen där är fantastisk och alla pratar engelska (vilket underlättat avsevärt för mig som inte pratar franska). Om allt går enligt plan så kommer mitt skåp om några veckor... Sammanfattningsvis alltså en otroligt mycket bättre kundupplevelse än terrenouva än så länge...
 
Toppen