Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Climadiff/Avintage

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Vinkylar på REA!
Enligt svenska vinkritikers logik: prisvärda med fyndstämpel!
image.jpg
 
Något nytt på vinlagringsskåpsfronten?

Hade väl tänkt att köpa från detta ställe för att slippa köpa från utlandet (http://vinkylen.se/produkt.php?id=228). 315 fl borde ju räcka ett litet tag och om det behövs mer utrymme är det ju bara att köpa ett skåp till.

Vad tror ni, finns det bättre alternativ?
Jag har haft Climadiffs dv315apn6 i lite mer än ett år.. Hyllplan har gått sönder trots att jag inte överbelastade enl. rekommenderade anvisningar. Den levererades av vinylen.se och en innerkarm i plast, i kylens dörr, var lös och gick inte att fästa. Ett ringa fel.. Men trist. Fick limma fast den. Den håller heller inte en jämn kyla. Aldrig nere på 12 grader som digitaltermometern på kylens dörr indikerar.
På den positiva sidan - rymligheten är enastående.. Mkt tack vare höjden på skåpet (dometics är 20 cm lägre tror jag). Den håller ändå en ok långlagringstemperatur, dörren släpper inte ignm några UV.. Och den är banne mig snygg också!

Blev det ngt köp för dig? Nöjd?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Har fortfarande inte fått tummen ur. Mycket pengar har lagts på årets semester, så det får bli något att få till lagom till hösten.

Din rapport låter dock aningen oroande. Kvalitet vill jag ha, grundläggande funktioner så som temperatur och liknande bör fungera kan jag tycka. Tack för informationen!
 

kayaker

Cyklist
Jag har haft Climadiffs dv315apn6 i lite mer än ett år.. Hyllplan har gått sönder trots att jag inte överbelastade enl. rekommenderade anvisningar. Den levererades av vinylen.se och en innerkarm i plast, i kylens dörr, var lös och gick inte att fästa. Ett ringa fel.. Men trist. Fick limma fast den. Den håller heller inte en jämn kyla. Aldrig nere på 12 grader som digitaltermometern på kylens dörr indikerar.
Jag vet inte på rak arm vilken modell jag har, men det står tydligt att lufttemperaturen förväntas variera någon grad över ett dygn men att det är "by design", bl.a. för att spara energi.
Jag har inga som helst problem med min vinkyl och den har bra kapacitet, speciellt om man håller sig till flaskor av Bordeauxtyp.
 

Michael.S

Medlem
Idag kom mitt skåp :)
Jag köpte ett skåp från ma cave eller my wine cabinet som deras engelska sida heter. Jag köpte inget av de fabrikaten som nämns i rubriken utan ett av märket Artevino. Som tar 150 flaskor. Dem byggs att Eurocave i Frankrike. Jag ringde till my wine cabinet och dem pratade bra engelska och var supertrevliga :)
Dem rekommenderade det här skåpet som lagringsskåp. Eftersom jag ville ha glasdörr så var inte utbudet särskilt stort.
Det tog fyra arbetsdagar att få hem och frakten kostade 199 Euro.
Hitills är jag nöjd. Har precis startat det och allt ser toppen ut :).
Om ni vill kan jag återkomma om hur det håller tempertur/luftfuktighet.

IMG_20140804_153151.jpg

Bättre än Julafton :)

IMG_20140804_155221.jpg
 
Toppen