Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Comtes de Champagne vertikal

Lambo

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Tyvärr bara 2 sits, ni får slåss om passagerarstolen ;D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Lambo skrev:
Tyvärr bara 2 sits, ni får slåss om passagerarstolen ;D

Håll med om att kvinnlig fägring slår alla dessa gossars outfit!!! ::)

Det är mig du vill ha intill dig - inte skäggstubb!
 

v_skogh

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Finns det någon årgång som är extra speciell som man ska försöka få tag på?
Drack 76:an för ett tag sedan och visst va den bra men de som visste sa att flaskan inte nådde upp till vinets fulla potential.
Rosé är ju alltid kul :D
 
SV: Comtes de Champagne vertikal

Krisman skrev:
comten försvann i diskussionen....
Jag är på oavsett plats förmodligen. Ska kolla hur det ser ut på fronten med sent 70-tal och tidigt 80-tal.
Återkommer om några veckor med besked om det.
 

MD

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Jag är ju inte direkt aktiv här på forumet men beroende på tid o plats så är jag helt klart nyfiken på att köpa in mig på en plats. Enda årgångarna jag har hemma är 96 och 98. När blir det Clos des Goisses vertikal?
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Det verkar ju onekligen finnas lite intresse i alla fall.
Ska kanske försöka spåna fram ett datum då så alla har något att rätta sig efter men gissningsvis blir det när det är dags för "sommarbil"
 

Lambo

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

CH får komma med datumförslag som passar västkustens skumpamaffia.

27e mars-17e april är jag i Kina på rundresa. Annars e det ganska fritt fram för min del. Just ja 30 april till 3e maj funkar inte heller, Berlin.
 
SV: Comtes de Champagne vertikal

Det låter som en kul idé. Jag sitter tyvärr inte på några Comtessar själv, och vet inte om det går att köpa in sig. Jag bor dock som vissa av er redan vet i Göteborgstrakten, så platsen är ju helt OK för mig. Men, vi får se, och om jag kan beror ju på när det blir.
Ni får ha en bra provning, i vilket fall!
 

chambertin

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

CH skrev:
Det verkar ju onekligen finnas lite intresse i alla fall.
Ska kanske försöka spåna fram ett datum då så alla har något att rätta sig efter men gissningsvis blir det när det är dags för "sommarbil"
Har inga Comtes själv men är gärna med och provar om det blir i Gbg.

Har du några idéer om lokal CH ?

Kan fixa fram bra skaldjur billigt om ni vill.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

chambertin skrev:
Har inga Comtes själv men är gärna med och provar om det blir i Gbg.

Har du några idéer om lokal CH ?

Kan fixa fram bra skaldjur billigt om ni vill.

Skulle det bli i Gbg så håller vi provningen i Göteborgs Vinkällare och datum som diskuteras är 9 maj men det är inte spikat ännu. Återkommer när datum och ort är klart.

Utöver tidigare nämnda årgångar så har vi nu även kommit över 1981 & 1986 samt att 1985 & 1989 är reserverade om vi skulle vilja ha dem.
 

kayaker

Cyklist
SV: Comtes de Champagne vertikal

chambertin skrev:
Kan man ladda bättre för Hisingen runt än 10 årgångar Comtes ? ;)
Jo, genom att köra Sweden12hRoller på inlines solo... ;D
 

Elvis

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Comtes-vertikal skulle definitivt vara skäl nog för en resa till Götet! 9 maj går dock bort för min del (bröllopsresa).
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Elvis skrev:
Comtes-vertikal skulle definitivt vara skäl nog för en resa till Götet! 9 maj går dock bort för min del (bröllopsresa).

Måste du alltid komma med så dåliga ursäkter varje gång?
 
Toppen