Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Comtes de Champagne vertikal

Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Dejzan & Sjödin har lämnat återbud så ny lista:


CH
Lambo
Keen (79 rosè)
Anders
Outsider
Outsider

Supra
v_skogh
Outsider
Krisman

Bubblaren
El Burro
MD
Darth Angelus
Chambertin
 

Jos

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

CH
Lambo
Keen (79 rosè)
Anders
Outsider
Outsider
Supra
v_skogh
Outsider
Krisman

--------------------------------------------------------------------------------
Bubblaren
El Burro
MD
Darth Angelus
Chambertin
Jos

Ska kolla om jag kan skaka fram en flaska
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Jos skrev:
Ska kolla om jag kan skaka fram en flaska

1998 är faktiskt inte inhandlad ännu så den går ju att springa före i kön med och vill någon anmäla sig med sin 96a så går det bra med. Jag sparar gärna på de få jag har.
 

kayaker

Cyklist
SV: Comtes de Champagne vertikal

CH skrev:
1998 är faktiskt inte inhandlad ännu så den går ju att springa före i kön med och vill någon anmäla sig med sin 96a så går det bra med. Jag sparar gärna på de få jag har.
Synd att datumet inte funkar. Comtes 1998 har jag ju hemma...
 

Jos

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

kayaker skrev:
Synd att datumet inte funkar. Comtes 1998 har jag ju hemma...

Jag med men jag var helt säker på att den låg med i listan när jag kollade förrut??


Edit: vilket den också gör när jag kollade listan igen..
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Jos skrev:
Jag med men jag var helt säker på att den låg med i listan när jag kollade förrut??


Edit: vilket den också gör när jag kollade listan igen..

Så innebär det att du anmäler dig med din 98a?
 

Jos

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

CH
Lambo
Keen (79 rosè)
Anders
Outsider
Outsider
Supra
v_skogh
Outsider
Krisman

--------------------------------------------------------------------------------
Bubblaren
El Burro
MD
Darth Angelus
Chambertin



Glöm det förresten, - såg att ni kör i Göteborg. Göteborg?! Seriöst... släpp sargen och kom in i matchen!
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Jos skrev:
Glöm det förresten, - såg att ni kör i Göteborg. Göteborg?! Seriöst... släpp sargen och kom in i matchen!

;D

Japp tänkte att vi geografiskt handikappade som Krug så vackert kallade oss ska slippa att flytta på oss för en gångs skull.
 

Elvis

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Det är spännande med den där tabellen. Vem ska ta sig över strecket? ;)
 

Jos

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

CH skrev:
;D

Japp tänkte att vi geografiskt handikappade som Krug så vackert kallade oss ska slippa att flytta på oss för en gångs skull.

Ja jag antar att jag kunde kanske kombinera ett möte nere i Götet på fredagen iofs... Och eftersom jag har en sprillans ny bil sen igår så är jag ju inte helt främmande för att köra just nu. Men å andra sidan så känner jag väl antagligen annorlunda redan om ett par veckor..
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Ytterligare återbud tyvärr.


CH
Lambo
Keen (79 rosè)
Anders
Outsider
Outsider
Supra
v_skogh
Krisman
Bubblaren
--------------------------------------------------------------------------------
El Burro
Darth Angelus
Chambertin
 

chambertin

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

CH skrev:
Ytterligare återbud tyvärr.


CH
Lambo
Keen (79 rosè)
Anders
Outsider
Outsider
Supra
v_skogh
Krisman
Bubblaren
--------------------------------------------------------------------------------
El Burro
Darth Angelus
Chambertin

CH,
tror inte att jag konfirmerat att jag gärna är med.
Ingen Comtes i källaren tyvärr så jag kan inte aspirera på ngn av Outsider-platserna.
Skall prova Comtes BdB -98 i kväll och ser mycket fram emot det.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

chambertin skrev:
CH,
tror inte att jag konfirmerat att jag gärna är med.
Ingen Comtes i källaren tyvärr så jag kan inte aspirera på ngn av Outsider-platserna.
Skall prova Comtes BdB -98 i kväll och ser mycket fram emot det.

Jag har nog varit lite slarvig i mitt förklarande. De 2 outsider platserna som finns är 2 bekanta som inte är med på forumet därav benämningen outsider.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Jag har möjlighet att komma över flaskor från 1971 & 1975 men är något tveksam till dessa.
1971 är inte direkt någon superårgång och 1975 har lagrats lite för varmt (20 grader)

Någon som provat dessa och kan uttala sig om dem?
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Ytterligare återbud så nu är vi bara 10 personer kvar.


CH
Lambo
Keen (79 rosè)
Anders
Outsider
Outsider
v_skogh
Chambertin
El Burro (kanske)
Darth Angelus (kanske)
 

Elvis

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Jag tror att ni måste flytta fram det till ett annat datum, och då vill jag högt upp på listan. ;)
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Elvis skrev:
Jag tror att ni måste flytta fram det till ett annat datum, och då vill jag högt upp på listan. ;)

Ledsen Elvis men det ser ut som du kommer att missa detta. Du har ju någon tokig ide om att bröllopsresa är viktigare ;)

Det finns visserligen redan planer på något liknande efter semestern med något av följande 3 teman: Bollinger, Salon eller 1988.
Vi får väll boka ett datum i god tid så du kan medverka där istället.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

CH skrev:
Ledsen Elvis men det ser ut som du kommer att missa detta. Du har ju någon tokig ide om att bröllopsresa är viktigare ;)

Det finns visserligen redan planer på något liknande efter semestern med något av följande 3 teman: Bollinger, Salon eller 1988.
Vi får väll boka ett datum i god tid så du kan medverka där istället.

Jag blir sugen på att redan nu fundera på 88:eek:r och Bollar och en provning mitt i värsta skaldjurssäsongen kanske :p
 

Elvis

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

En Bollinger-vertikal vore trevligt, och gärna GA mot RD i samma vertikal.
 
Toppen