Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Comtes de Champagne vertikal

Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Elvis skrev:
En Bollinger-vertikal vore trevligt, och gärna GA mot RD i samma vertikal.

GA vs RD är så klart spännande men det blir sjukt mycket flaskor utan att det blir någon speciell ålder att tala om. Kör man ner till 1988 så blir det 13-14 flaskor vill jag minnas.
 
SV: Comtes de Champagne vertikal

Nu har jag äntligen fått tummen ur och sålt Krug-"kapsylerna" från provningen 22/11 på tyska Ebay. Inbringade "hela" 12,51 Euro, ojojoj! ;)

Vi kom ju överens om att pengarna skulle användas till nästa vertikal, oavsett hur mycket eller lite det blev. Jag ber CH om kontonummer för att föra över pengarna till honom, så får vi se vad han kan hitta på för något skoj till er för pengarna! Kanske något gott tilltugg?

Ha det så kul och varför inte spara även Comtes-kapsylerna; kanske ger de lite mer pengar, vem vet...
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

maxistockholm2 skrev:
Nu har jag äntligen fått tummen ur och sålt Krug-"kapsylerna" från provningen 22/11 på tyska Ebay. Inbringade "hela" 12,51 Euro, ojojoj! ;)

Vi kom ju överens om att pengarna skulle användas till nästa vertikal, oavsett hur mycket eller lite det blev. Jag ber CH om kontonummer för att föra över pengarna till honom, så får vi se vad han kan hitta på för något skoj till er för pengarna! Kanske något gott tilltugg?

Ha det så kul och varför inte spara även Comtes-kapsylerna; kanske ger de lite mer pengar, vem vet...

12.51 euro, det var inte dåligt. Vi kan ju se hur många vertikaler det krävs innan vi har råd med en hel flaska av något?
 

SUPRA

Bäst
SV: Comtes de Champagne vertikal

maxistockholm2 skrev:
Nu har jag äntligen fått tummen ur och sålt Krug-"kapsylerna" från provningen 22/11 på tyska Ebay. Inbringade "hela" 12,51 Euro, ojojoj! ;)

Jag är imponerad över två saker:

1) Att du genomförde försäljningarna.
2) Att "vi" trots allt fick så mycket pengar.
 
SV: Comtes de Champagne vertikal

SUPRA skrev:
Jag är imponerad över två saker:

1) Att du genomförde försäljningarna.
2) Att "vi" trots allt fick så mycket pengar.

Lite kuriosa: Faktiskt blev jag erbjuden 25 Euro enbart för Krug 66-kapsylen av en fransman som ville betala på direkten med PayPal, men då fanns redan ett första bud och jag misstänkte att hela paketet isåfall borde vara betydligt mer värt. Märkligt nog bjöd sedan inte samma fransman någonting på kapsylerna i auktionen?! ???

Köparen av kapsylerna bad "oss" f.ö. att spara alla kapsyler från kommande vertikaler; kanske kan detta löna sig...
 

SUPRA

Bäst
SV: Comtes de Champagne vertikal

OK, då tycker jag att du ansvarar för all kapsylförsäljning hädanefter :D

Max = Kapsylmannen ;D
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Comtes de Champagne vertikal

Shit..... (ursäkta trådurspårningen) men jag har ju sparat varenda kapsyl, har dem liggandes i en hink därhemma.
Det kanske är en liten guldgruva man sitter på, med mer pengar i än burken med mynt som står en bit bort?
;D
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Sjödin skrev:
Shit..... (ursäkta trådurspårningen) men jag har ju sparat varenda kapsyl, har dem liggandes i en hink därhemma.
Det kanske är en liten guldgruva man sitter på, med mer pengar i än burken med mynt som står en bit bort?
;D

Du är ursäktad. Vi är ju redan inne på sida 6 utan några större urspårningar så det var ju bara en tidsfråga innan det hände.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Fick en till som anmälde sig till provningen i helgen så nu finns det bara 1 plats kvar.

Anmälda sedan tidigare från forumet är: CH, Lambo, Keen, Anders, v_skogh, Chambertin
Sedan är det 3 personer som inte är med på forumet som har anmält sig.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Provning uppskjuten.

Återkommer med nytt datum så fort det är spikat.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Jag glömde meddela Fiskekrogen som skulle fixa maten till oss att det inte blev något nu i helgen så idag fick jag följande förslag på tilltugg till de olika flighterna nyss

Fiskekrogen skrev:
Följande tilltugg föreslår vi inför lördagen:

-Sotad pilgrimsmussla med potatisecrasée toppad med störcaviar
-Hummersashimi med brynt soyasmör, nötkrutong
-Löjrom med mandelpotatisplätt, syrad grädde, friterad mandelpotatis
-Bakad Spansk anklever med kvittenmarmelad och rostad brioche


Låter det som något vi ska ta när vi kommit fram till något nytt datum?
 

Keen

slan
SV: Comtes de Champagne vertikal

CH skrev:
Jag glömde meddela Fiskekrogen som skulle fixa maten till oss att det inte blev något nu i helgen så idag fick jag följande förslag på tilltugg till de olika flighterna nyss


följande tilltugg föreslår vi inför lördagen:

-Sotad pilgrimsmussla med potatisecrasée toppad med störcaviar
-Hummersashimi med brynt soyasmör, nötkrutong
-Löjrom med mandelpotatisplätt, syrad grädde, friterad mandelpotatis
-Bakad Spansk anklever med kvittenmarmelad och rostad brioche


Låter det som något vi ska ta när vi kommit fram till något nytt datum?

Lät grymt gott! Enda för mig är väl nötkruton då jag inte tål nötter :) Men det går ju att pilla bort.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Vi gör ett nytt försök.

Förslag på datum är 4 juli. Samma tid, plats och kostnad som tidigare dvs 1600, Göteborgs Vinkällare och 2500kr/pp
Vi måste vara minst 8 pers för att det ska bli av och skulle vi inte bli det så skjuter vi upp det tills efter sommaren.


Anmälda än så länge är:
CH
Lambo
Keen
Elvis
 

anders

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Det är väl säkrast att anmäla sig...

Anmälda än så länge är:
CH
Lambo
Keen
Elvis
Anders
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

2 bekanta osm inte är med på forumet anmälde sig igår.

Anmälda än så länge är:
CH
Lambo
Keen
Elvis
Anders
John Doe
Jane Doe
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

CH skrev:
Anmälda än så länge är:
CH
Lambo
Keen
Elvis
Anders
John Doe
Jane Doe


Det rullade in lite anmälningar i helgen från folk som inte är med på forumet och som det ser ut nu är provningen fullbokad.
 

kayaker

Cyklist
SV: Comtes de Champagne vertikal

CH skrev:
Det rullade in lite anmälningar i helgen från folk som inte är med på forumet och som det ser ut nu är provningen fullbokad.
Är hela familjen Doe med? ;)
 
Toppen