Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Cuvée Discobitch

Trådskapare
Keen

Keen

slan
SV: Cuvée Discobitch

Då är allt slut:

Importören: 2
Krug: 2
Krugg88: 2
Jag: 2
Elvis: 2
 

CH

Medlem
SV: Cuvée Discobitch

Keen skrev:
Då är allt slut:

Importören: 2
Krug: 2
Krugg88: 2
Jag: 2
Elvis: 2

Hoppas de smakar. Får det ett någolunda omdöme av någon så får jag hoppa på nästa tåg.
 
Trådskapare
Keen

Keen

slan
SV: Cuvée Discobitch

Krug88 skrev:
Va, fanns det bara 10 flaskor?
Och du fick köpa allt nästan? Märkligt...


Hon beställde bara tio, går att köpa fler. Men det var inga andra som ville vara med.
 

Krug88

Medlem
SV: Cuvée Discobitch

Keen skrev:
Hon beställde bara tio, går att köpa fler. Men det var inga andra som ville vara med.
10 flaskor av ett vin som går ut till kund för 330 spänn ???
Ofattbart...
Ok om det gått på 2 000kr.
 
Trådskapare
Keen

Keen

slan
SV: Cuvée Discobitch

Krug88 skrev:
10 flaskor av ett vin som går ut till kund för 330 spänn ???
Ofattbart...
Ok om det gått på 2 000kr.


Om du ville ha ett par lådor själv skulle du sagt till innan ;D

Men det går alltid att beställa mer
 

Elvis

Medlem
SV: Cuvée Discobitch

Keen skrev:

Om det stämmer som det står i artikeln, att innehållet i QV Discobitch är samma som i Tarlant Cuvée Louis, så kan det nog vara en riktigt bra champagne. Betyg 88 (90) av Juhlin är inte illa för en 330 kr-champagne! Om Tarlant skriver Julle att "vinerna är intressanta och blir bättre och bättre för varje år som går". Cuvée Louis innehåller 50 % Ch och 50 % PN
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Cuvée Discobitch

Du kan få ta mina om du vill.

Jag har ångrat mig lite, jag kommer bara att dricka upp dem och bli full och så... Hör av dig så stämmer jag av med Keen.

Fy helvete vad jag har varit sjuk de senaste dagarna. Uuuuusch! Jag rekommenderar alla att undvika det som går nu.
 
Trådskapare
Keen

Keen

slan
SV: Cuvée Discobitch

Krug skrev:
Du kan få ta mina om du vill.

Jag har ångrat mig lite, jag kommer bara att dricka upp dem och bli full och så... Hör av dig så stämmer jag av med Keen.

Fy helvete vad jag har varit sjuk de senaste dagarna. Uuuuusch! Jag rekommenderar alla att undvika det som går nu.


You say that like it's a bad thing :(

Undvik barn eller?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Cuvée Discobitch

Du anar inte. Det här har varit en riktig mardröm.

Sen insåg jag att jag blivit en fet, äcklig gris igen. Jag har typ gått upp 4 kilo under julen och nu SKA jag fan ner under 100 pannor till sommaren. This is no joke anymore!

Jag kommer att vara världen tråkigaste Krug i framtiden. Men det är för en god sak.
 

CH

Medlem
SV: Cuvée Discobitch

Krug skrev:
Du anar inte. Det här har varit en riktig mardröm.

Sen insåg jag att jag blivit en fet, äcklig gris igen. Jag har typ gått upp 4 kilo under julen och nu SKA jag fan ner under 100 pannor till sommaren. This is no joke anymore!

Jag kommer att vara världen tråkigaste Krug i framtiden. Men det är för en god sak.

Då får jag önska dig lycka till.
Jag har inte ställt mig på vågen efter jul och vet inte om jag vågar göra det heller.
Efter nyår har varit en riktigt katastrof ur hälsosynpunkt.

Ska vi lägga upp ett vad så man blir lite mera motiverad att faktiskt genomföra det hela?
 
Trådskapare
Keen

Keen

slan
SV: Cuvée Discobitch

Krug skrev:
Du anar inte. Det här har varit en riktig mardröm.

Sen insåg jag att jag blivit en fet, äcklig gris igen. Jag har typ gått upp 4 kilo under julen och nu SKA jag fan ner under 100 pannor till sommaren. This is no joke anymore!

Jag kommer att vara världen tråkigaste Krug i framtiden. Men det är för en god sak.


Då ska jag göra dig en tjänst och ta hand om dina GA-88:eek:r, så du inte dricker upp dom och blir full och så ;D
 

Krisman

Medlem
SV: Cuvée Discobitch

Krug: Klart man hjälper en vän! Vad blev det per flaska? Alla dina krug o så kan jag hämta själv de vet jag ju var de ligger 8)
 
Trådskapare
Keen

Keen

slan
SV: Cuvée Discobitch

Krisman skrev:
Krug: Klart man hjälper en vän! Vad blev det per flaska? Alla dina krug o så kan jag hämta själv de vet jag ju var de ligger 8)

330 kr flaskan :)
 

anders

Medlem
SV: Cuvée Discobitch

CH skrev:
Ska vi lägga upp ett vad så man blir lite mera motiverad att faktiskt genomföra det hela?

Jagh tyckte att Erik & Mackan hade ett trevligt upplägg med sås och så. Tänk vad kul om vi varje vecka här på forumet fick en utförlig beskrivning, eller ännu bättre, ett videoklipp av vinnaren och förloraren.
 

vintjej

Medlem
SV: Cuvée Discobitch

anders skrev:
Jagh tyckte att Erik & Mackan hade ett trevligt upplägg med sås och så. Tänk vad kul om vi varje vecka här på forumet fick en utförlig beskrivning, eller ännu bättre, ett videoklipp av vinnaren och förloraren.

Dokusåpa, dokusåpa!:D
 
Trådskapare
Keen

Keen

slan
SV: Cuvée Discobitch

Här är en bild på skönheten:

skumpa007.jpg
 
Toppen