Det här är den nya tråden där vi diskuterar vilka viner som inköpts. Den ersätter den gamla tråden vilken kommer finnas kvar som arkiv. Orsaken till att vi startar en ny är att den ursprungliga vuxit till en storlek som gör den svår att hantera.
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips -Buccella Merlot 2007 -Dunn Cabernet Sauvignon Howell Mountain 2008 Är i Los Angeles för tillfället 8) Tar tacksamt emot tips på viner som bör köpas här.
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips Château Palmer 2007 Château Camensac 2000 la Bernadotte 2009 Marcoux 2008 Châteauneuf-du-Pape
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips Trevliga inköp alla tre Fortsätter själv mitt köptstopp och köpte endast lite 1996 Deutz Cuvee William Rosé idag
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips En flaska Georges Vernay Condrieu les Chaillées de l'Enfer från Lögismose. Jag har aldirg provat denna tidigare, men skall tydligen vara en av de bästa Condrieuer som görs. Öppnas redan imorgon!
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips 3 flaskor 2008 Champagne Savart Extra Brut Millésime
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips 1999 Sassicaia, 1999 Château Montelena Cab, 1999 Montebello, 2000 Pontet-Canet, 2000 La Croix de Beaucaillou, 2000 Beau Séjour Bécot, 2003 Fontenil, 2001 Beauregard Pomerol - en låda av samtliga på Halvflaskor för elegant vardagskonsumtion 1959 Eltviller Taubenberg 1959 Berg Schlossberg Spätlese
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips I Tyskland dör jag för tillfället befinner mig och just har packat ner 50 stycken i 2 väskor...
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips Nej jag flyger, bubbelplast och erfarenhet löser allt...
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips 50 halvflaskor i två väskor? Fy fan, du får berätta nån gång...
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips 2 pavor RH coutier -04 Janasse ch9 -10 Då det är förhållandevis billiga flaskor räknas inte köpstoppet ;-)