SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips arvet från farfar en flaska åkesson -98 : spännande....
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips Viste inte att han gjort växthusvin så pass länge men du får set positivt, du kan säkert göra en ok vinigrette på den...för den lär säkert ha varit det, vinäger, ett bra tag..
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips Detta vin är väl på köpta druvor. Vänta dig ingen större upplevelse.
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips Nu vet jag vad ja ska ta med mig på nästa provning 8)
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips Några inköp från de senaste veckorna.... Barolo Pajana 2006 Sito Moresco 2010 Chateau de la Negly, La Falaise 2010 Nebbiolo d'Alba Valmaggiore, Luciano Sandrone 2010 Bourgogne Les Sétilles, Oliver Leflaive 2010 Pouilly Fumé Les Chailloux Silex, Domaine Chatelain 2010
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips Nu är jag ingen expert på svenskt men är det inte åkesson och westernvin som odlar i växthus....möjligt att de kanske köper druvjuice också ?
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips Är hyfsat säker på att de första årgångarna av Åkesson var baserat på importerade druvor. Men jag är ingen direkt expert jag heller ;D
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips Fick hem två beställda Comte George de Vogue Bonnes Mares -08, från systembolaget. Hur är det med årgången? Kräver lång tid i källaren? Blir väl en långkörare för båda med tanke på årgång och område.
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips Jag har syskonvinet och tanken är mitten av tjugotalet för första flaskan. Jag försöker glömma bort att jag har dem överhuvudtaget.
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips Mkt trevligt inköp och du måste ha en väldigt snedvriden bild på köpstopp
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips Jag försöker ha köpstopp men klarar bara några dagar i taget, typ. En trevlig samling flaskor kom idag 2 st 1998 Pommery Louise 1 st 1972 Clicquot Anniversary Cuvée 2 st 80 talet Charles Heidsieck 1 st 1989 Henriot Enchanteleurs
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips Ja, tänker försöka göra detsamma. Begrava dem djupt, djupt ner i kylen
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips Ja det är ju det märker jag. Jag har köpstopp nu vilket innebär att jag som häromdagen ändå kan råka inhandla lite Chablis. Men jag brukar kunna hålla mig från att köpa en låda prestige på magnum...