PinotGringo
Medlem
Vill du dela med dig om var du köpte dem och vad du fick betala? Ska själv kanske till Malaga, men har inte bra koll på hur vinutbudet ser ut så långt söderut.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vill du dela med dig om var du köpte dem och vad du fick betala? Ska själv kanske till Malaga, men har inte bra koll på hur vinutbudet ser ut så långt söderut.
Willi Schaefer får en alltid på gott humör! Instämmer även vad gäller förväntanskänslan "den som väntar på något gott..."Bild på nyss hämtade Willi, utan fakta eller sakliga diskussioner, däremot speglande en ren och skär förväntansglädje.
Visa bifogad bild 35099
Happy Tuesday!
Jag fick min första fellleverans från Idealwine i senaste skeppningen. Fick en flaska röd Petit Cheval när jag köpt en vit. Eftersom värdet av flaskorna var likvärdiga valde jag att behålla flaskan, men jag meddelande dem om felet.Det var både och i den leveransen. Skulle haft 3 Les Carmes Haut Brion 2016 magnum men fick samma vin från 2022 på vanlig flaska. Iofs ett kanonvin men halva mängden....
Prova gärna absint av lite bättre snitt, så kommer du nästan säkert gilla det också.Dagens inköp: 1 st Domaine de Villaine Bouzeron 2022 (kul att pröva Aligoté och det närmaste DRC jag lär komma vad gäller inköp), 1st Alfred Gratien Cuveé Paradis rosé 08, flaskorna i papper är Gonet-Medeville Champs D'Alouette -08, 2st Forstmeister Geltz Zilliken 2022 Reislig trocken, 1st Ridge Lytton Springs 2020 och sist men inte minst, en flaska pastis. Mest för att pastis är så rackarns gott.