Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har mĂ€rkt Ă€r sig finewines.se inte sig likt rent utseendemĂ€ssigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bĂ€ttre matcha vĂ„r tidigare fĂ€rgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den hĂ€r forumtrĂ„den!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Johpe

Medlem
1763395907257.png

Till och med hunnit ploppa en d'Issan eftersom jag inte kunde hÄlla nyfikenheten borta, nÀsta helg ryker en Giscours istÀllet sÄ jag kan avgöra vilken av James Suckling och Wine Spectator har rÀtt nÀr de utser dem till #1 bÀsta vinet i vÀrlden pÄ deras respektive top 100 of 2025.

Foley

Medlem
Visa bifogad bild 35346

Till och med hunnit ploppa en d'Issan eftersom jag inte kunde hÄlla nyfikenheten borta, nÀsta helg ryker en Giscours istÀllet sÄ jag kan avgöra vilken av James Suckling och Wine Spectator har rÀtt nÀr de utser dem till #1 bÀsta vinet i vÀrlden pÄ deras respektive top 100 of 2025.
Har d'issan 2022 slÀppts pÄ bolaget Ànnu? Kunde inte hitta nÄgot om det

Johpe

Medlem
Har d'issan 2022 slÀppts pÄ bolaget Ànnu? Kunde inte hitta nÄgot om det
Nej inte vad jag vet, köpte en lÄda frÄn supervin för ca 750 kr/flaskan. Skulle kunna tÀnka mig att fylla pÄ med 3 till ifall du vill splitta en frÄn dansken?

Foley

Medlem
Nej inte vad jag vet, köpte en lÄda frÄn supervin för ca 750 kr/flaskan. Skulle kunna tÀnka mig att fylla pÄ med 3 till ifall du vill splitta en frÄn dansken?
Det kan jag tÀnka mig att göra! Jag skrev dessutom fel, 760 kr per flaska var det.

Ny lÄda pÄ vÀg hem frÄn Idealwine pÄ vintriga vÀgar:

1 bottle ChĂąteauneuf-du-Pape ChĂąteau de Beaucastel Vieilles vignes Roussanne Famille Perrin 2011
1 bottle Chùteau Pichon Longueville Comtesse de Lalande 2Úme Grand Cru Classé 1986
1 bottle CÎteaux Bourguignons Mon Poulain Les Horées 2023
3 bottles MĂącon-Vergisson La Roche Jessica Litaud 2021
1 bottle Nuits-Saint-Georges Clos des Fourches Jacques-Frédéric Mugnier 2006
2 bottles Chablis 1er Cru La Forest Vincent Dauvissat (Domaine) 2008
1 bottle Pernand-Vergelesses Maison Skyaasen 2023
2 bottles Chùteau Pichon Longueville Comtesse de Lalande 2Úme Grand Cru Classé 1996

Toppen