yquem
Medlem
Glömde ju att där är en låda Troplong Mondot 2022 med på bilden....Åh så vackert!!!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Glömde ju att där är en låda Troplong Mondot 2022 med på bilden....Åh så vackert!!!
Jag fick fatt i en 2009 imperial Haut Bailly med middag och övernattningDen naturliga och sunda reaktionen på att jag kammade noll på webbsläppet:
En ex-Chateau Jeroboam av Haut-Bailly 2007
'89 Guiraud är ett kanonbra vin. Har ploppat två av fem auktionsfyndade halvor.Lite sôtt å gôtt
Vinporr är väl underbart!12 flaskor Muscadet som inköptes i Frankrike, lastbilades till UK, packades om av snälle David, fick åka business class till Japan, bäras från flygplatsen till hotellet, bäras igen till Restaurang Tani och budades så slutligen hem till mig.
Mycket slit för detta inköp. Men, vad gör man inte för lite Muscadet?
Snart blir det Muscadet-porr-fest här hemma!
Visa bifogad bild 35480
Visa bifogad bild 35481
2024 Château de la Jannière, Cuvée Molinaria
2023 Clos des Orfeuilles
2023 Star Fish, Eric Chevalier
2023 Côtes de Grandlieu "Grue Jaune", Eric Chevalier
2024 Domaine de la Garnière
2024 "Prestige de l'Espérance", Domaine de l'Espérance
Två fl, 2023 Château de l'Hyvernière
2024 L'Authentique, Domaine Petiteau
2020 Le Pallet, Vignerons du Pallet
Två fl, 2020 Goulaine, Château de la Guipière
Hårda bud, som auktionsförrättaren uttryckte saken.12 flaskor Muscadet som inköptes i Frankrike, lastbilades till UK, packades om av snälle David, fick åka business class till Japan, bäras från flygplatsen till hotellet, bäras igen till Restaurang Tani och budades så slutligen hem till mig.
Mycket slit för detta inköp. Men, vad gör man inte för lite Muscadet?
Snart blir det Muscadet-porr-fest här hemma!
Catawiki?Visa bifogad bild 35532
Fick feeling efter senaste inköpet av Piuze via Caviste och klickade hem två magnum 2021 Terroir de Chablis. Känns som en hyfsad svårhittad flaska så jag är nöjd med ett visst överpris jämfört med Caviste. Tror det landade på dryga 350:-/0.75l med frakt.
Yes!Catawiki?
Sist som jag drack en Dioterie var det en 32-åring. Det var '89:an och det var i december 2021. Kommer väl ihåg den för den var sprängfylld med liv och den där särskilt vackra mineraltonen av blöt terracotta. €40 låter som ett fynd. Grattis!!!Vad säger ni om denna? 40 euro kändes billigt men jag har aldrig provat La Dioterie innan.
Visa bifogad bild 35524
KUL, just den har sjukt vasst utbud!Var i Oslo i helgen och passade på att gå förbi Vinmonopolet på Aker Brygge. Trångt och oordnat men mycket bra utbud
Fick med mig några Pinot.
Visa bifogad bild 35561
grymt vin alla årgångar jag provat. Brukar hålla för långlagring.Vad säger ni om denna? 40 euro kändes billigt men jag har aldrig provat La Dioterie innan.
Visa bifogad bild 35524