Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Swedish

Medlem
Men hörni; ska vi ta och prova detta vin som en delad pava i juni?

Blev ju nyfiken faktiskt, speciellt efter @Swedish genomgång med betet ”ungefär det absolut mest spännande som händer i vinvärlden
Priset välkomnar alla och envar att vara med. Kanske några som läser i forumet utan att själv skriva inlägg väljer att ta steget. Eller de som skriver inlägg men kanske inte så mycket om viner som just de själva har testat kan inkomma med en smaknot.
Nu gällde det det som händer i sin helhet i regionen, inte det specifika vinet (Barbadillo). Vinet i sig är bra men inte anmärkningsvärt

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Nu gällde det det som händer i sin helhet i regionen, inte det specifika vinet (Barbadillo). Vinet i sig är bra men inte anmärkningsvärt
Absolut, det är jag med på. Men det verkar var ett ok vin som kanske speglar lite det som händer i området. Ett vin som är tillgängligt just nu för flera att prova.

LeChat

Medlem
IMG_0215.jpeg

Även om vinintresset funnits med en längre tid så blir det ändå att man missar vissa producenter. För mig är Emmanuel Reynaud en av dessa. Tänkte nu råda bot på detta med lite nyinköpta flaskor:
-Chateau des Tours 2016- 2018
-Domaine des Tours 2020

jrick

Medlem
Visa bifogad bild 36763
Även om vinintresset funnits med en längre tid så blir det ändå att man missar vissa producenter. För mig är Emmanuel Reynaud en av dessa. Tänkte nu råda bot på detta med lite nyinköpta flaskor:
-Chateau des Tours 2016- 2018
-Domaine des Tours 2020
Jag är väldigt förtjust i de här men de är hopplösa att jogga utan att betala höga priser på auktion. Vill du dela med dig om var du har hittat dem?

Jag köpte några Chateau des Tours för ett par år sen (lite olika ålder och appellationer). Men det var inte min kopp te alls. Men det är bara en fråga om personlig smak såklart.
Jag gav bort dem till en vinprovarkompis som föll helt pladask :)

Callxx

Medlem
Jag köpte några Chateau des Tours för ett par år sen (lite olika ålder och appellationer). Men det var inte min kopp te alls. Men det är bara en fråga om personlig smak såklart.
Jag gav bort dem till en vinprovarkompis som föll helt pladask :)
Lite samma sak här, hittils har ingenting varit riktigt jackpot för mig! Dock har sambon fastnat för des Tours så de blir kvar i huset!

Toppen