Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

MartinE

Medlem
Mycket stort vin. Körde ju en provning 99-05 med David och det vore kul att köra en igen. Har tyvärr inga 99-00 (finns väldigt få kvar överhuvudtaget i någon källare, inklusive Davids) men har full svit 01-08.
Har du svårt att hitta frivilliga till den provningen ställer jag gärna upp! :)

01-03 hade varit kul att testa!
 

MartinE

Medlem
Jag har varit frånvarande från forumet ett tag. Men - tro det eller ej - jag har haft tid att plocka hem lite nya flaskor ändå. Och inte minst för vår japanske vän @StefanAkiko känner jag en skyldighet att rapportera om dessa troféer! De senaste månaderna har bl a följande flaskor hämtats hem:

Agrapart Complantée
Agrapart Terroirs (2008/2009)
Agrapart Avizoise 2006
Paul Bara Special Club 2000
Paul Bara Special Club Rosé 2005
Françoise Bedel Comme Autrefois 2001
Françoise Bedel Dis, "Vin Secret" Brut Nature 2005
Drappier Grande Sendrée 2006 x2
Pierre Gimonnet Fleuron 2002
Pierre Gimonnet Oenophile 2005
Jacquesson Millésime 2000
Jacquesson Cuvée No 733 D.T. x2
Laherte Frères Les Beaudiers
Benoit Lahaye Brut Nature
David Léclapart L'Alchimiste 2005
Leclerc Briant Cuvée Divine 2002 x2
PR Cuvée Sir Winston Churchill 1999
Ruppert-Leroy Fosse-Grely 2011
Vouette & Sorbée Saignée de Sorbée 2011
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Jag har varit frånvarande från forumet ett tag. Men - tro det eller ej - jag har haft tid att plocka hem lite nya flaskor ändå. Och inte minst för vår japanske vän @StefanAkiko känner jag en skyldighet att rapportera om dessa troféer! De senaste månaderna har bl a följande flaskor hämtats hem:

Agrapart Complantée
Agrapart Terroirs (2008/2009)
Agrapart Avizoise 2006
Paul Bara Special Club 2000
Paul Bara Special Club Rosé 2005
Françoise Bedel Comme Autrefois 2001
Françoise Bedel Dis, "Vin Secret" Brut Nature 2005
Drappier Grande Sendrée 2006 x2
Pierre Gimonnet Fleuron 2002
Pierre Gimonnet Oenophile 2005
Jacquesson Millésime 2000
Jacquesson Cuvée No 733 D.T. x2
Laherte Frères Les Beaudiers
Benoit Lahaye Brut Nature
David Léclapart L'Alchimiste 2005
Leclerc Briant Cuvée Divine 2002 x2
PR Cuvée Sir Winston Churchill 1999
Ruppert-Leroy Fosse-Grely 2011
Vouette & Sorbée Saignée de Sorbée 2011
Skön påfyllning !
 
Trådskapare
A
Åker till Champagne imorgon men var "tvungen" att köpa lite här hemma också: Två flaskor Jacquesson Cuvée No 737 samt en Roederer Estate L'Ermitage 2005.

Har en Roederer Estate L'Ermitage 2002 i källaren. Blir blindprovningsobjekt vilket årtionde som helst. Så för de som blindprovar med mig, håll ögonen öppna :)
 
Trådskapare
A
[QUOTE="MartinE, post: 71552, member: 1650"
]Agrapart Complantée
Agrapart Terroirs (2008/2009)
Agrapart Avizoise 2006
Jacquesson Cuvée No 733 D.T. x2
Vouette & Sorbée Saignée de Sorbée 2011[/QUOTE]

Intressanta köp. För mig sticker dessa ut lite extra. Drack för övrigt Jacquesson DT 732 då jag besökte dem i våras. Förstod att vinet skulle lanseras nu till hösten. Var köpte du alla dessa viner?
 

MartinE

Medlem
Intressanta köp. För mig sticker dessa ut lite extra. Drack för övrigt Jacquesson DT 732 då jag besökte dem i våras. Förstod att vinet skulle lanseras nu till hösten. Var köpte du alla dessa viner?
Var det verkligen 732 DT du drack? 733 DT kom 1 nov i beställningssortimentet på SB.

Ungefär hälften är köpta på SB, de övriga på Skål och Leisner i Köpenhamn!
 
Toppen