This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag har letat flera ggr, tror aldrig jag hittat den billigare än på bolis..Någon som har tips på vart man hittar Louis Roederer's rosé billigast? (850spänn på bolis)
Knappast en deal.Nån som druckit dessa? Tänker som hus-röd/vit bogge. Är de värda 230 pix?
Flaska 2 avverkad. Mer balanserad nu. 21 månader har gjort nytta. Inte lika påträngande brödighet och lite sköna toner av fikon och andra torkade frukter.Sådär. Den första Robert Fleury 2008 är öppnad.
Kraftig brödighet och nästan lite mättande. Hyfsat komplex och medellång. 88p. Vi får se om jag kan glömma resten 3--5 år till.
Jag har druckit en flaska av producenten tidigare (gevrey chambertin clos prieur) och tyckte det vinet var väldigt välgjort, om det är till någon hjälp. Själv har jag köpt Nuiton Beaunoy Le Prieure 2022 på samma tema, som jag tyckte var klart habil i liknande prisklass (~230 kr).Nån som druckit dessa? Tänker som hus-röd/vit bogge. Är de värda 230 pix?
Tack! Jag har själv aldrig provat producenten, men Esmonin dyker ju upp mellan varven – även utanför Philipson.Jag har druckit en flaska av producenten tidigare (gevrey chambertin clos prieur) och tyckte det vinet var väldigt välgjort, om det är till någon hjälp. Själv har jag köpt Nuiton Beaunoy Le Prieure 2022 på samma tema, som jag tyckte var klart habil i liknande prisklass (~230 kr).
I plastmugg dessutom. Win-winVisa bifogad bild 34631
En halvflaska för 199:- på 10.000 m höjd får ändå anses vara en rätt stark deal. Tack SAS!
Tack! Jag har själv aldrig provat producenten, men Esmonin dyker ju upp mellan varven – även utanför Philipson.
Man tager vad man haver…I plastmugg dessutom. Win-win
Hahahahaha! Vinminnet är tydligen EXTREMT kort.
De här tre är väl länge sen slutsålda, annars fullpott hos Jancis R.Visa bifogad bild 34647
Om ni har vägarna förbi Hong Kong så har de konkurrenskraftiga priser på bland annat Champange. Dom Perignon 2012 HK$ 1280 eller 1550 SEK och Krug Grand Cuvée Edition 172 HK$ 1380 eller 1670 SEK. De här köpte jag på Remfly. www.remfly.com.hk
På vilket sätt skulle ”De här tre är väl länge sen slutsålda” reta någon?De här tre är väl länge sen slutsålda, annars fullpott hos Jancis R.
Dom Pérignon, Rosé Brut 2002
Dom Pérignon, P3 Plénitude Troisième Brut 1990
Dom Pérignon, Brut 2002
Inte, att jag skulle någonsin ha en chans att komma ens i närheten av dem … men alltid retar det någon.![]()
Det är bara min humor … ingenting att bry sig om. Tänkte lite, att vid det här laget måste vinerna vara helt slutsålda överallt när folk får läsa att en mycket högt uppskattad vinpersonlighet har gett vinerna max betyg - och det har nog några andra trovärdiga bedömare också gjort, skulle jag tippa, men jag har inte abonnemang på världens alla trovärdiga källor.På vilket sätt skulle ”De här tre är väl länge sen slutsålda” reta någon?
De dyker ju upp på alla möjliga auktioner mest hela tiden.Det är bara min humor … ingenting att bry sig om. Tänkte lite, att vid det här laget måste vinerna vara helt slutsålda överallt när folk får läsa att en mycket högt uppskattad vinpersonlighet har gett vinerna max betyg - och det har nog några andra trovärdiga bedömare också gjort, skulle jag tippa, men jag har inte abonnemang på världens alla trovärdiga källor.![]()
Nu skojar du på riktigt?Apropå deals. Jag säger bara, att kika gärna på atomwine.dk och ta del av deras olika Kassetilbud på sortimentskasser. Hittar ni inget som tilltalar, så är ni inga riktiga vinentusiaster …![]()