This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jo fast... om man vill ha med lådan till Bollinger RD 2008 så kostar den faktiskt mindre på SB...Noterar att 2008 Bollinger R.D. fortfarande är 1 000 SEK billigare hos dansken än på Bolaget. Även 2015 Dom Pérignon är någon hundralapp billigare. Samt 2015 Bollinger LGA 900 SEK billigare/flaska vid köp av tre st.
Någon som identifierat några bra sänkta priser idag, söndagen 1 mars?
Jo fast... om man vill ha med lådan till Bollinger RD 2008 så kostar den faktiskt mindre på SB...
För övrig en j*****t dyr låda!![]()
Tack för tipset, beställde några flaskor! Tyckte om instegsvinet när jag drack det förra året.![]()
Nivarius Valdesabril Vinedo Singular Rioja, 2019
www.systembolaget.se
Köpte lite vit Rioja, min (ringa) erfarenhet med producentens instegsvin inspirerade inte direkt till att punga ut 4-500 för prestigerna men för en dryg tvåhunka kan det nog inte slå fel
Stilen har mer gemensamt med Chablis än med de halmgula sherrydoftande alstrena från LDH
Ja somliga verkar vilja betala precis vad som helst för en låda. Tänker på Sassicaia-an som gick nu i veckan på Buckan.Jo fast... om man vill ha med lådan till Bollinger RD 2008 så kostar den faktiskt mindre på SB...
För övrig en j*****t dyr låda!![]()
Lätt, enkelt och relativt kort. Helt torrt. Superklunkbart. Inte en obehaglig smak som jag kan hitta. I den här prisklassen brukar det finnas någonting att störa sig på (parodiska fat, russin, spritighet osv), men det tycker jag nog inte att det gör här. Blir förmodligen bra i en boeuf bourguignon.Ser otroligt prisvärt ut som ett bruksvin:
Corazón VerdeBobal 2022
![]()
Corazón Verde Bobal, 2022
Fruktig smak med inslag av skogshallon, färska örter, blåbär, körsbär och lakrits.www.systembolaget.se
![]()
Vinlocus munskankarna.se
Ung, fruktig doft med inslag av blå plommon, blåbär, svartvinbär och lite örter. Medelfyllig, ung, fruktig smak med stadiga tanniner, fin syra och riktigt bra längd. PET. Ekologiskt.www.munskankarna.se
Munskänkarna tyckte att det var ett fynd för 100 kr.
Någon som testat detta?
Produttori del Barbaresco 2022 för 319kr på Vino.com
Jättebra, Wintermute!Lätt, enkelt och relativt kort. Helt torrt. Superklunkbart. Inte en obehaglig smak som jag kan hitta. I den här prisklassen brukar det finnas någonting att störa sig på (parodiska fat, russin, spritighet osv), men det tycker jag nog inte att det gör här. Blir förmodligen bra i en boeuf bourguignon.
ohmansmatovin.com
Är det någon som har koll på kvaliteten på Vintry? Verkar mest finnas på svenska marknaden. Jag var ute efter en Amontillado för att ha i drinkar, men blev lite tveksam till Vintry's när jag såg omdömena på cellartracker (klart sämre än de jag ger dåliga roséerTips på nedsatt oloroso:
![]()
En stark till chark
Tipsar om en prissänkt halvtorr sherry som sitter som en smäck till det lagrade ostarna, chark och annat gott. Vintry’s Blend of Oloroso måste beställas. Missa inte att kika in i min nya uppd…ohmansmatovin.com
![]()
Vintry's Blend of Oloroso
Nötig smak med sötma, inslag av farinsocker, dadlar, pomerans och choklad.www.systembolaget.se
Kostade 125 innan.
Det är ingenting för oss, Patrik, tro mig.Är det någon som har koll på kvaliteten på Vintry? Verkar mest finnas på svenska marknaden. Jag var ute efter en Amontillado för att ha i drinkar, men blev lite tveksam till Vintry's när jag såg omdömena på cellartracker (klart sämre än de jag ger dåliga roséer)
Det där är bara halvflaskor. Tänk om någon man känner ser en när man hämtar ut dem. Då blir man stämplad som godtemplare resten av livet.Obs! Välj bland de här i stället:
Jag kan inte bestämma vilken, men alla duger mer än väl till det mesta där man vill ha lite kvalitet. Tänk om alla groggvirken vore så här billiga …![]()
Den risken får du kanske ta …Det där är bara halvflaskor. Tänk om någon man känner ser en när man hämtar ut dem. Då blir man stämplad som godtemplare resten av livet.![]()
Har inte koll på Vintry's. Men eftersom Anora är importör (sammanslagningen av norska Arcus och finska Altia, som tagit över en del V&S-varumärken som Pernod Ricard gjorde sig av med) kan det möjligen vara ett gammalt V&S-varumärke som kontraktstillverkas, om Vintry's är svåra att hitta utanför Sverige? Det är José Estévez som står som producent. Jag kände inte igen det namnet, men det är tydligen en storproducent skapad genom uppköp av andra bodegor som även står bakom de mer kända varumärkena Real Tesoro, Valdespino och La Guita som inte är Sverige-unika. Så de kan uppenbarligen även göra bra sherry.Är det någon som har koll på kvaliteten på Vintry? Verkar mest finnas på svenska marknaden. Jag var ute efter en Amontillado för att ha i drinkar, men blev lite tveksam till Vintry's när jag såg omdömena på cellartracker (klart sämre än de jag ger dåliga roséer)
Precis. Men det som jag visade exempel på var knappt ens godkända viner, och frågan gällde just Vintry’s.Har inte koll på Vintry's. Men eftersom Anora är importör (sammanslagningen av norska Arcus och finska Altia, som tagit över en del V&S-varumärken som Pernod Ricard gjorde sig av med) kan det möjligen vara ett gammalt V&S-varumärke som kontraktstillverkas, om Vintry's är svåra att hitta utanför Sverige? Det är José Estévez som står som producent. Jag kände inte igen det namnet, men det är tydligen en storproducent skapad genom uppköp av andra bodegor som även står bakom de mer kända varumärkena Real Tesoro, Valdespino och La Guita som inte är Sverige-unika. Så de kan uppenbarligen även göra bra sherry.
![]()
Estévez: a vision of the Sherry Triangle from Macharnudo to Miraflores
Spanish Wine Loverspanishwinelover.com
Håller med helt och hållet i analysen. Oklandervärt matlagningsvin!Lätt, enkelt och relativt kort. Helt torrt. Superklunkbart. Inte en obehaglig smak som jag kan hitta. I den här prisklassen brukar det finnas någonting att störa sig på (parodiska fat, russin, spritighet osv), men det tycker jag nog inte att det gör här. Blir förmodligen bra i en boeuf bourguignon.