Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Hardolph

Medlem

katho27

Medlem
Tvåpacket LGA -14 och -15 är väl inte riktigt i klass med det allra billigaste Dansken släppt per flaska vid 6-pack, men likväl!

Drack min första LGA nyligen och tyckte den var sjukt fin, utan egentliga personliga tidigare referenspunkter i den kategorin champagne.
Villhövde en -14 till och en -15 fick följa med på köpet.

(Synd bara att Bring är enda leveransalternativet - notoriskt slarviga, random och kass enligt min erfarenhet!)

Foley

Medlem
Tvåpacket LGA -14 och -15 är väl inte riktigt i klass med det allra billigaste Dansken släppt per flaska vid 6-pack, men likväl!

Drack min första LGA nyligen och tyckte den var sjukt fin, utan egentliga personliga tidigare referenspunkter i den kategorin champagne.
Villhövde en -14 till och en -15 fick följa med på köpet.

(Synd bara att Bring är enda leveransalternativet - notoriskt slarviga, random och kass enligt min erfarenhet!)
Det gjorde du rätt i! 2015 är väldigt bra!

Vinerna nedan sänktes rejält igår.
Är det värt att köpa eller var ordinarie pris helt enkelt alldeles för högt?

Langhe Chardonnay
Sänkt från 692 kr till 291

Langhe Nebbiolo AD Maiora
Sänkt från 692 kr till 319
Det var minsann inte lätt att hitta normalpriser på dessa två. Finns inget på varken Wine Searcher eller Cellartracker. Men med tanke på att samma producents Barolo kostar dryga 500 kr måste (det förra) priset på dessa langhe-viner varit helt uppåt väggarna för högt

thunberg

Flaskfantast
Administratör

Waruda

Medlem
Vinerna nedan sänktes rejält igår.
Är det värt att köpa eller var ordinarie pris helt enkelt alldeles för högt?
Nu vet jag inget om de här vinerna, men ibland undrar man om inte vissa har det som affärsidé att gå ut med rejäla överpriser för att sen sänka och få det att se ut som ett kap på vinpriser.se. Klipparna köper då lådvis tills allt är slut.

Mocr

Medlem
Toppen