Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi tipsar om bra deals!

Jag börjar med Krug GC för 795 SEK på Arlanda, - it´s a steal! :eek:
Kan ju lägga till att om man ska köpa Bollinger RD 2002 så borde man vända sig utomlands. Flesta engelska importörer tar ca 1150 nu när punden är så låg, till skillnad mot SB 1750.

Men Krug GC för 795 är ju helt sjukt!
 

gece

Man vänjer sig.
Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi tipsar om bra deals!

Jag börjar med Krug GC för 795 SEK på Arlanda, - it´s a steal! :eek:
Har de kvar det priset? Såg inte ens någon Krug när jag var där i lördags.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Har de kvar det priset? Såg inte ens någon Krug när jag var där i lördags.
Absolut, bara deals som finns tycker jag ska läggas upp. Tror inte de har den i stora vinaffären dock, du får gå bort till den som ligger typ under sas-loungerna.
 

sunqan

Vinös
Synd att man måste flyga utanför eu :-(
men kul att höra att arlanda taxfree åter börjar bli billiga på bubbel (de var det på 80 och delar av 90-talet... det var f.ö. där jag handlade första flaskan jag fick förlåtelse för...
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Synd att man måste flyga utanför eu :-(
men kul att höra att arlanda taxfree åter börjar bli billiga på bubbel (de var det på 80 och delar av 90-talet... det var f.ö. där jag handlade första flaskan jag fick förlåtelse för...
Du menar typ: "Herre Gud förlåt mig, ety jag har syndat" förlåt, eller av hustrun förlåt?
 
På Arlanda och kan konfirmera priset på Krug. Dock har ju Sverige som enda EU-land regler som förbjuder köp om man reser inom EU. Så det blev ingen flaska denna gång.

DSC_0027.JPG
 

Livermore

Medlem
På Arlanda och kan konfirmera priset på Krug. Dock har ju Sverige som enda EU-land regler som förbjuder köp om man reser inom EU. Så det blev ingen flaska denna gång.

Synd att man måste åka utanför EU. Fine om det är inrikes men man lämnar ju landet, vad spelar det för roll om man befinner sig inom EU fortfarande?
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
På Arlanda och kan konfirmera priset på Krug. Dock har ju Sverige som enda EU-land regler som förbjuder köp om man reser inom EU. Så det blev ingen flaska denna gång.
I vilken butik såg du den??
-Jag har fasen letat efter den de fem sista gångerna jag varit där sedan jag först hörde talas om priset runt jul här på forummet... Och jag flyger ju oftast till Norge så jag får handla! :)
-Retar mig att jag har varit så blind och missat den annars hade det ju funnits minst fem i källaren vid det här laget...
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
I vilken butik såg du den??
-Jag har fasen letat efter den de fem sista gångerna jag varit där sedan jag först hörde talas om priset runt jul här på forummet... Och jag flyger ju oftast till Norge så jag får handla! :)
-Retar mig att jag har varit så blind och missat den annars hade det ju funnits minst fem i källaren vid det här laget...
Läs ovan, har redan skrivit var den finns :)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Läs ovan, har redan skrivit var den finns :)
Ja, men osäker på vilken butik du menar?
-Jag såg den i shoppen som ligger vid Gate 1-10 kring jul men sedan var den försvunnen när jag skulle ha tag på den och den shoppen ligger ju rätt nära loungen som ligger ovan gången mellan gate 11-24 och 1-10?
Är det en annan shop du menar eller är det kanske någon ondsint finewinesmedlem som ställt några flaskor överextraherad Zinfandel framför för att den inte ska bli upptäckt?
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Det är den shoppen. Har varit där fyra ggr sen jul och nu senast 25e mars, har funnits där hela tiden.

Btw så måste det nästan vara något misstag, ingen annat bubbel har ju i närheten så bra pris. Har ju dock köpt utan problem så det lär väl inte uppdagas förrän nästa inventering/prisuppdatering :)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Det är den shoppen. Har varit där fyra ggr sen jul och nu senast 25e mars, har funnits där hela tiden.

Btw så måste det nästan vara något misstag, ingen annat bubbel har ju i närheten så bra pris. Har ju dock köpt utan problem så det lär väl inte uppdagas förrän nästa inventering/prisuppdatering :)
Hmm, ytterst märkligt, förvisso har jag haft tight mellan flighterna och stressat mig genom butiken så jag kan ha missat den.

Som du säger är priset helt sjukt, nästa gång ska jag hitta de lilla rackaren... Om nu inte någon ogin finewinesmedlem hinner före och rensar hyllan...
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Superbra trådidé - Bra deals !! Några andra förslag är tveksamma ..."Ska vi byta grejjer..." , eller "2 xpsive for a taste" där vi ses och dricker sånt vi inte har råd dricka själva..? Fast allt detta kanske redan finns.. Ber om ursäkt i så fall
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Kan bekräfta Krugen, terminal 5, mellanpiren under loungerna, gate 1-10. Såg 5 fl, ID 213018 på de två jag kollade. Fanns inte vid södra ingågen med gate 11 osv. Bollinger LGA 2002 för 845 på samma ställe är också OK, eftersom det är 2004 som gäller nästan överallt och RD av årgången har dykt upp.
Flyger dock inom EU så inga flaskor för mig. Dricker mineralvatten i loungen istället.
 
Last edited:
Toppen