Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Likt sveriges ornitologer som har en SMS-kedja som meddelar när och var en ovanlig fågelart har siktats kanske vi borde ha en liknande funktion gällande ovanliga vinflarror och bra deals?

"Alarm Alarm! En Krug till osedvanligt lågt pris har siktats på Arlanda"

Eller via lokalradion?
"-Och nu ett vintrafikmeddelande; -En Krug har siktats i taxfreebutiken på Arlanda, vi omdirigerar därför all norrgående vintrafik via Teminal fem istället."
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Likt sveriges ornitologer som har en SMS-kedja som meddelar när och var en ovanlig fågelart har siktats kanske vi borde ha en liknande funktion gällande ovanliga vinflarror och bra deals?

"Alarm Alarm! En Krug till osedvanligt lågt pris har siktats på Arlanda"

Eller via lokalradion?
"-Och nu ett vintrafikmeddelande; -En Krug har siktats i taxfreebutiken på Arlanda, vi omdirigerar därför all norrgående vintrafik via Teminal fem istället."
Nej, det tror jag vore överdrivet, för fågelskådare är ju galna, vilket inte vinnördar är. ;)
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Nej, det tror jag vore överdrivet, för fågelskådare är ju galna, vilket inte vinnördar är. ;)
Ja, hur skulle DET se ut om alla vinnördar började samlas i stora horder så fort det fanns bra viner till bra priser???
 

Mattias Schyberg

Administratör
Ja, hur skulle DET se ut om alla vinnördar började samlas i stora horder så fort det fanns bra viner till bra priser???
Jag antar du menar så här? Men inte samlas vinnördar i långa led så fort det släpps något intressant på SB...:rolleyes:
image.jpg
 
Last edited:
Fan, de är ju klart att de inte har alla hästar hemma på Arlanda då de höjt Krug med drygt 90% och därmed är dyrare än SS.... Men 2 500 SEK för Taittinger CdC 2005 är ju bara sinnessjukt!

Bra nettomarginal på den. Fast Arlanda tänker väl sig att de som handlar champagne inte har koll, dvs, dyrare är bättre.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Bildbevis
 

Attachments

  • 10501743_10152187203621205_1078966412460510890_n (2).jpg
    10501743_10152187203621205_1078966412460510890_n (2).jpg
    24,4 KB · Visningar: 523

Silex

Medlem
Just CdC 2005 lyftes väl fram i en annan tråd som ett fynd på Landvetter flygplats för endast 499kr. De kanske kan börja locka Stockholmsresenärer till att flyga från Göteborg med sådana skillnader.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Just CdC 2005 lyftes väl fram i en annan tråd som ett fynd på Landvetter flygplats för endast 499kr. De kanske kan börja locka Stockholmsresenärer till att flyga från Göteborg med sådana skillnader.
Hmmm... förslag att flyga från Stockholm via Göteborg till utlandet tror jag aldrig att jag sett när jag bokat online hos SAS, så då måste man nog sy ihop ett eget arrangemang. Direktflyg från Landvetter till någonstans utanför EU - då gissar jag att vi bara pratar om Norge?

Förresten, både Arlanda och Landvetter drivs ju av statliga Swedavia. Är det någon som vet om taxfree-butikerna på de två flygplatserna drivs av samma bolag?
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Hmmm... förslag att flyga från Stockholm via Göteborg till utlandet tror jag aldrig att jag sett när jag bokat online hos SAS, så då måste man nog sy ihop ett eget arrangemang. Direktflyg från Landvetter till någonstans utanför EU - då gissar jag att vi bara pratar om Norge?

Förresten, både Arlanda och Landvetter drivs ju av statliga Swedavia. Är det någon som vet om taxfree-butikerna på de två flygplatserna drivs av samma bolag?
*host*
-Nu bor ju inte alla i självaste Stockholm om jag får be...
Den lille i åtminstone vinsammanhang bortglömde byn Kalmar skall faktiskt få ett flyg till just Landvetter i höst och för alla oss som jobbar i Offshore så är Landvetter inte ett helt ovanligt stopp på vägen till det svarta guldet i Norge. Norge som ju i egenskap av den näst sista sovjetrepubliken ligger just utanför EU.
Jag kan således tänka mig att agera försökskanin och boka via Landvetter enbart för att köpa en kul skumpa men precis som med Krugen på ARN kommer väl denna malplacerade prissättning snart att korrigeras till ett mer DDR-mässigt överpris.
 
Toppen