Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

gece

Man vänjer sig.
Priset på Comtes de Champagne i Arlandas Taxfree är fortsatt 2499 SEK

BtPPnaiIUAEx648.jpg
Prisvärt! Bara ~300% av vad jag pyntade på Silja Galaxy härom månaden.
 

Silenos

Medlem
Nicola Neumann, som tidigare jobbade på Noble weine i München har öppnat egen Champagneaffär: http://www.champagne-characters.com/ . Öppningserbjudandet är två Riedel veritas-glas (och jag som alltid stört mig på flum-Riedel...) om man köper sex flaskor. Gratis frakt ska det också tydligen vara den första beställningen (även om min bekräftelse hade en fraktkostnad, men den tas nog bort manuellt senare). Fortsätter hon på samma sätt som hos sin tidigare arbetsgivare så kommer dålig service inte vara något problem, där fick man alltid snabba och relevanta svar och rapp hantering.

Det finns ju en och annan böbbelnisse på sidan så kanske tipset kan glädja någon.
 

perpro

Medlem
€2300 för DRC Echezeaux 2010 är ju knappast ett fynd... Jag missade årgången på DRC magnumflaskan. Man kan ju inte klaga på sortimentet i varje fall.
Från varuhuset Lafayette i Paris

2014-08-09 13.02.28.jpg
 

chambertin

Medlem
Nicola Neumann, som tidigare jobbade på Noble weine i München har öppnat egen Champagneaffär: http://www.champagne-characters.com/ . Öppningserbjudandet är två Riedel veritas-glas (och jag som alltid stört mig på flum-Riedel...) om man köper sex flaskor. Gratis frakt ska det också tydligen vara den första beställningen (även om min bekräftelse hade en fraktkostnad, men den tas nog bort manuellt senare). Fortsätter hon på samma sätt som hos sin tidigare arbetsgivare så kommer dålig service inte vara något problem, där fick man alltid snabba och relevanta svar och rapp hantering.

Det finns ju en och annan böbbelnisse på sidan så kanske tipset kan glädja någon.

Utan att ha kollat hela sortimentet så noterade jag att bl.a Diebolt-Vallois Fleur de Passion och H.Billiot Cuvée Julie t.o.m var en hel del dyrare än på SB.

Ngt speciellt hos Noble weine som du fastnat för och som inte finns i Sverige eller som är prisatt lite trevligare än här hemma ?
 

Sörplarn

Medlem
Nicola Neumann, som tidigare jobbade på Noble weine i München har öppnat egen Champagneaffär: http://www.champagne-characters.com/ . Öppningserbjudandet är två Riedel veritas-glas (och jag som alltid stört mig på flum-Riedel...) om man köper sex flaskor. Gratis frakt ska det också tydligen vara den första beställningen (även om min bekräftelse hade en fraktkostnad, men den tas nog bort manuellt senare). Fortsätter hon på samma sätt som hos sin tidigare arbetsgivare så kommer dålig service inte vara något problem, där fick man alltid snabba och relevanta svar och rapp hantering.

Det finns ju en och annan böbbelnisse på sidan så kanske tipset kan glädja någon.

Såg att dom hade Janisson-Baradon och faktiskt till bra bris, dom ligger runt 425 DKK i Danske land, gamle Egly-Ouriet däremot blir runt samma pris som bolaget, men SB har bara en så man får väl tjöta på levrantören!?
 

Silenos

Medlem
Utan att ha kollat hela sortimentet så noterade jag att bl.a Diebolt-Vallois Fleur de Passion och H.Billiot Cuvée Julie t.o.m var en hel del dyrare än på SB.

Ngt speciellt hos Noble weine som du fastnat för och som inte finns i Sverige eller som är prisatt lite trevligare än här hemma ?

Jag utgår ifrån att du menar Champagne-characters och inte Noble...Nja, jag slängde 6 D-V Prestige (en smula fantasilöst) i korgen, sparade 40 kr/fl och fick 2 ordentliga glas på köpet. En smygdeal får man nog ändå kalla det. Sen så saluförs det ju andra intressanta saker som inte finns sb, men jag har inte nagelfart priserna ännu.
 

chambertin

Medlem
Jag utgår ifrån att du menar Champagne-characters och inte Noble...Nja, jag slängde 6 D-V Prestige (en smula fantasilöst) i korgen, sparade 40 kr/fl och fick 2 ordentliga glas på köpet. En smygdeal får man nog ändå kalla det. Sen så saluförs det ju andra intressanta saker som inte finns sb, men jag har inte nagelfart priserna ännu.
Jo jag menade ju www.champagne-characters.com och inte Noble. Läste lite slarvigt där.
 

Silenos

Medlem
http://www.grandsbourgognes.com kör en rea med 20% på rubbet. På vissa viner är de allt för dyra från start, på andra ligger de fint med; så det gäller att titta noga. Frakten ligger på, för Frankrike, rimliga 42€/12fl.

Jag köpte själv Benjamin Leroux, Gevrey 'Champeaux', 2010, 42€; Ballot-Millot, Volnay 'Taillepieds', 2012, 40€; Chevillon, Nuits 'Roncieres', 2012, 44€.
 

Mmm

Medlem
Chateau Hosanna verkar ha en ganska blandad pridbild på bolaget. 2001:an säljs för 900 kr, de övriga fyra årgångarna runt 2000. Sen om vinet är något att ha är en annan sak.
 

Håkan

Medlem
2001 verkar vara rätt schysst, men 900 kr är fortfarande rätt mycket men Hosanna kostar ju rätt mycket. Konsten att byta namn på ett vin och öka priset med några hundra procent. Hur många köpte Certan Giraaud?. Har också spanat men passar. Lite spännande att några Bx-slott ligger årgångslöst på Systembolaget, exempelvis Montrose. Vore spännande att veta årgången.
 

magnum

Epernay, Frankrike
2001 verkar vara rätt schysst, men 900 kr är fortfarande rätt mycket men Hosanna kostar ju rätt mycket. Konsten att byta namn på ett vin och öka priset med några hundra procent. Hur många köpte Certan Giraaud?. Har också spanat men passar. Lite spännande att några Bx-slott ligger årgångslöst på Systembolaget, exempelvis Montrose. Vore spännande att veta årgången.
Montrose är 2008 och 2011 står under Information.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
http://www.grandsbourgognes.com kör en rea med 20% på rubbet. På vissa viner är de allt för dyra från start, på andra ligger de fint med; så det gäller att titta noga. Frakten ligger på, för Frankrike, rimliga 42€/12fl.

Jag köpte själv Benjamin Leroux, Gevrey 'Champeaux', 2010, 42€; Ballot-Millot, Volnay 'Taillepieds', 2012, 40€; Chevillon, Nuits 'Roncieres', 2012, 44€.
€ 57 inkl. moms för 12 flaskor till Sverige, väl? För övrigt har de bättre priser på icke-Bourgogne-sortimentet, bl.a. Rhône, medan de är rejält dyra på prestigesaker från Bourgogne.
 

Silenos

Medlem
vintomas skrev:
€ 57 inkl. moms för 12 flaskor till Sverige, väl?
Tidigare minns jag att frakten varit 57€, men nu betalade jag endast 42€. Antingen så har de nyligen sänkt utan att hinna ändra FAQ:en, eller så har jag hamnat i någon räkmackekategori pga. tidigare köp (jag tvivlar).

För övrigt har de bättre priser på icke-Bourgogne-sortimentet, bl.a. Rhône, medan de är rejält dyra på prestigesaker från Bourgogne.

Jo, deras prissättning är blandad och ofta så kostar trofévinerna mer än på andra ställen; vilket inte gör mig någonting. Andra får jaga prestigegrejerna.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Det står €42 om man plockar ihop ett kit och väljer att beräkna frakten. 18 flaskor verkar också kosta €42.
Hoppsan, jag har definitivt fått betala € 57. På fakturan står det i och för sig € 47,50 på fraktraden, men det är ex. moms.
 
Jag fick betala i frakt 42€ för 9 flaskor, när jag hade 12 flaskor i varukorgen skulle de ha 57€. Det kan ha att göra med att jag beställde juraviner, av någon anledning räknade de upp frakten när jag bytte ut bourgogneviner mot Jura.
 

kayaker

Cyklist
Jag fick betala i frakt 42€ för 9 flaskor, när jag hade 12 flaskor i varukorgen skulle de ha 57€. Det kan ha att göra med att jag beställde juraviner, av någon anledning räknade de upp frakten när jag bytte ut bourgogneviner mot Jura.
Knepigt. Jag hade bara Bourgogne i varukorgen när jag kollade. Jag har dock inte beställt än.
 

Silenos

Medlem
Nu när jag lägger 12 flaskor i korgen för att testa så blir fraktkostnaden också 57 €, skumt.
Jaja... Var det någon som hittade något gott?
 
Toppen