Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Delamain

Hej!

Nybliven medlem här. Cognacsälskare. Har Delamain som favorit men är allätare förövrigt gällande dryckesgenren.
Har en del olika Delamain utan Ancestral som får bli nästa.
Pal & Dry är en alldeles utmärkt inkörsport och skiljer sig inte speciellt mycket från Vesper. Skulle åkt ned till Jarnac i år men det blev som allt annat stopp på resorna. Kul att jag hittade hit bland alla älskare av ädla drycker. Favoriten är dock delamain reserve de la famille
Dela.jpg
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Har en del olika Delamain utan Ancestral som får bli nästa.
...Favoriten är dock delamain reserve de la famille
Ancestral är väl det nya namnet på Reserve de la Famille? Eller åtminstone har Ancestral tagit dess plats i sortimentet, i den mån det är en smärre skillnad mellan dem.
För övrigt tycker även jag om Delamain, även om jag inte dricker så mycket cognac. Måste jag betala själv får det bli Vesper, som du inte har med på bilden.
 

Fredrik L

Medlem
Jag dricker gärna cognac, men har inte superstor koll. Gillar mest Martell Cordon Bleu. Liknar den någon av Delamains buteljeringar?
 

Bastardo

Medlem
Jag måste erkänna att jag har aldrig druckit Delamain, men det kanske kan bli en bättring på den fronten vad det lider. :) Var förut mycket intresserad av cognac, men när jag anslöt mig på ett ganska stort norskt cognacforum, märkte jag att de grabbar lirar i en hel annan division, så jag liksom blev sparkad ner på marken ganska brutalt … ;) Inte av killarna, utan när jag insåg hur lite jag visste om drycken. Men den är egentligen inte så dyr om man tänker på kvaliteten man får när man handlar lite bättre flaska. Maltwhiskyn är mycket dyrare i motsvarande kvalitet enligt mig. Fast man kanske ska inte jämföra de rakt av sinsemallan.
 

Boletus

Medlem
Är ingen spritdrickare men uppskattar verkligen Delamain. Brukade ha en flaska Pale & Dry hemma som ersattes när den tog slut, någon gång om året. Det var när prissättningen var lite rimligare, nu tar det emot så det var länge sen sist. Men jag har svalt motsvarande procentuella prisökningar på icke-destillat så handlar mest om vad man prioriterar, så klart.
 

Sigdarve

Medlem
Min första D. Tycker den känns lite tunn. Drack Martell Cordon Bleu 1986. Minns inte hur den smakade. Vilken är bäst?
Skärmavbild 2020-12-31 kl. 21.44.54.png
 
Last edited:
Toppen