Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Det Goda Köket?

Bubblaren

Medlem
SV: Det Goda Köket?

Härligt! Friskt blod på FW :D
Välkommen annica67

Var inte ens förbi Vinunic denna gång eftersom det är en av de montrar de haft mest okunnig personal i tidigare år. Får prova nämnda medlemshöra nästa år.
 
SV: Det Goda Köket?

annica67 skrev:
Även vi besökte mässan som tyvärr blir sämre och sämre, det är för likriktat, för mycket inriktat på bibfolk (har väl provat en o annan bib som är ok, t ex Allegrini biben var faktiskt helt ok, men för det mesta är det tråkvin i tråkförpackning). Det jag irriterar mig mest på är alla dessa parfymbomber som vandrar runt och stinker ner hela mässan. Det är ju helt omöjligt att försöka ge ett vin en seriös bedömning när man har Fröken Parfym i närheten. Vi hade med oss egna glas (går inte att prova i Svalka glasen) och egen spottkopp samt egen vattenflaska för att skölja glas och gom.

Hittade vi något spännande? jo en del, några trevliga champagner, flera trevliga italienare (MASI provningen var dunderbra) och en del riktigt bra fransoser.

Vi brukar alltid inleda med att fråga vad har ni med er från beställningssortimentet det är ju ofta det som är det spännande för oss (eftersom restaurangsortimentet/privatimport lyser med sin frånvaro) och så brukar vi försöka börja med mittenpris/högre segement för att slippa spilla onödig tid. Bra montrar var i vårt tycke: Bibendum, Johan Lidby, VinUnic (deras lilla medlemshörna), Philipsson & Söderberg, Ward Wine, SydAfrika mfl.

Sedan gillar vi inte alls ihopkoket med att ha tre olika mässor och erbjuda kombibiljett, visst jag förstår ju varför och vissa tycker nog det är helt perfekt, men inte för oss som tycker det blir för mycket "annat" folk där.

mvh
Annica

Välkommen till forumet. Tyvärr provade jag inget på mässan då jag inte hade med mig glas och som sagt inte hade tiden (en av kombibesökarna). Mat och vin är nog för smalt i Sverige för att kunna ha en egen mässa , det är väl därför de kombinerar.

Håller helt med dig om alla besökare som öst på sig parfym. Det fanns rätt mycket av den varan
 
Toppen