This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
sunqan skrev:hur var årets boxviner, kommer vi att få en glad överraskning på söndag???? typ: Ingen Vann????
Jag har numer en ny favorit bland systembutikerna i stockholm: Hötorgshallen - de säljer inte boxviner (tyvärr kan man väl fortfarande beställa eländet dit, men ändå)
:-*
-natti natti
Bubblaren skrev:Underbar mässa!!! Drack mig genom de bättre champagnerna samt testade av en del av Jimmies sortiment (tack för du tog dig tid!). Kom hem vid 21-tiden med en hummer och champagne, det senare invärtes och den andra i en påse.
Mitt bestående intryck av mässan är FW-möten (både IRL och via telefon). Det mest upplyftande var dock att träffa unge herr Peters som slängde sig in under disken och slet fram sina bästa buteljer när han fattade jag har en del PP hemma samt att jag hälsat på hos honom ett par gånger. Hela han sprack upp i världens garv när jag sa jag känner magnum, RP kastade sig på telefon och ringde upp magnum som nog inte fattade hur det gick till (den stackarn satt på kontoret och slet emedan en annan drack champagne).
Sedan kan väl iaf jag, äntligen, skylla på senilitet att jag står i en kvart och snackar med Jos innan jag inser vem jag surrar med. Har man ansiktsafasi så har man. Undra vad Jos skall skylla på vid sin späda ålder. Men jag ger all heder åt Jos, alltid seriös och kunnig samt bra på att ta folk. ;D
Jos, vem var den svartklädde mannen som drog in oss i er monter. Du vet han som var något glad i hatten och som stod och så generöst hällde upp av PR? Vi hittade honom och hans polare senare i en annan monter, där såg utställarna mer skrämda ut över deras manér. Vilka var herrarna??
Har full förståelse för utställarna som är less på alla besökare som bara vill dricka gratis. Men som konsument får man emellanåt slita hårt för att slippa dricka de sämre budgetvinerna då kotym tycks vara att man ska börja på "fyndviner" för 59:-. Varför är utställare så dåliga på att lyssna in vad besökaren har för preferenser och önskningar? Å andra sidan finns det en del hårt arbetande utställare som tackar en (!) när man visar intresse och ett mått av kunskap. En sa att det så sällan kommer någon som är genuint intresserad, samtidigt hällde han upp ett fullt glas med Delamotte i pur glädje och tacksamhet.
Önskar det fanns en mässa med restriktioner på insläppet!! Nåja, får nöja mig med provningar lik de som Netterberg har.
Jos skrev:Nu hänger jag inte med, någon annan med samma nick?
Ja , det är ju ganska likt Jos : Kan kanske vara Darth Angelus ;DKeen skrev:Krisman kanske?
Hans A-g skrev:Konsumentmässa = populism!?
Även bokmässan i Göteborg är väl en konsumentmässa - men jag har aldrig hört talas om att man där kan bli litteraturkännare på 15 minuter...
shorepower skrev:Ja , det är ju ganska likt Jos : Kan kanske vara Darth Angelus ;D
Hans A-g skrev:Jimmy F
Ingen vacker bild du målar upp av Det Goda Kökets publikum...
2009 besökte jag för första (och sista) gången öl- och whiskymässan på Nacka Strand. Något som där lyste med sin frånvaro var SPOTTKOPPAR. (Tursamt hade jag med mig en egen, med skruvlock. När jag plockade fram den fanns flera utställare som tittade misstänksamt, trodde tydligen att jag tänkte smuggla med mig av varorna...)
Kan det vara så att vi i spottkoppen har en markör som skiljer seriösa dryckesmässor från mindre seriösa?
Bubblaren skrev:Det vore intressant att höra, av er som är utställare på dylik mässa, vad ert mål och syfte med deltagandet är. Det kostar ju onekligen en del stålars och manstimmar att delta i 3 dagar.
Keen skrev:Krisman kanske?
Bubblaren skrev:Såklart det var!! Tydligen tappade jag inte bara rösten (helt borta sedan igår ) utan även minnet för allas nickname :-\
Jos skrev:Du fick ingen spottkopp av Jimmy?
Bubblaren skrev:He he, nä - men jag nyttjade hans vask en hel del, speciellt till den Amarone han envisades med att servera :
Håller med om att det var ont om spottkoppar. När jag frågade om "häll-ut-funktion" hos många så fanns det inte.