Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dryck till surf'n'turf?

Vino fino

Medlem
jag tänkte kombinera min första krug nv med en surf n' turf. finns det någon som har ett bra recept?
Inte ofta jag tillagar eller ens beställer Surf n Turf men Keller's recept är en modern klassiker.
http://fandbi.com/Recipes/thomas Keller/surf turf/surf_turf.html

Krug borde nog funka hyfsat. Keller kör stenhårt med Napa Cab. Men han öser på med kalvbuljong och svamp så rätten drar åt det köttigare hållet.

Jag har själv provat med röd Sancerre (delikat). Någon av de lättare Beaujolais Crus borde också funka.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Sist jag åt denna rätt så blev det med ett kraftigt rödvin och det kändes väldigt rätt. Mycket kött och rejäla såser gjorde valet till en no brainer. Men som vanligt; bättre att välja ett vin man tycker om oavsett hur det funkar till maten än att dricka ett vin man inte gillar för att det anses passa bättre.

Cab från Washington State med Surf 'n' Turf
 
Toppen