SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands Nej, det är rätt, Jos. Om ett vin ropas in för 10.000 kr, betalar köparen 12040 kr och säljaren får ut 8460 kr...
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands Det där är riktigt jävla tråkigt... Skulle aldrig själv sälja vin med de usla villkoren.
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands Ja fan, det här måste ju vara något sorts rekord... Få in drygt 35% i avgifter på klubbade priser!?
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands Det är helt normala avgifter för auktioner i Sverige. Bukowskis tar exempelvis exakt samma provision, även för tavlor som går för flera miljoner.
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands Tvivlar inte en sekund på att det är normal taxa. Men det känns ändå väldigt snopet, tur är väl att man varken behöver köpa eller sälja viner hos Auktionsverket.
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands Det är sjukt mycket pengar som bara försvinner. Jag tänker fortfarande vara med och buda men tänker undersöka hur priserna ligger hos de olika näthandlarna och använda det som tak. Med lite tur så kanske man kan göra ett kap men jag betvivlar att jag kommer buda hem något i slutändan
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands Åh fan.. Då får man väl skriva upp "Starta auktionsverk" på att-göra-listan. Men när FV tar 10% så känns det onekligen ändå rätt högt.
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands 4022 - Krug 1988 Krug, Champagne Stored in private cellar 12 bts (2x6oc) Utrop: SEK 24 000-30 000 (EUR 2 500-3 150) lite krug 88 vore trevligt
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands Rimligt och tro att den lådan slutar någonstans i närheten av 30 papp (2500 per flaska) På det tillkommer 20% i inropningsavgift plus 40 spänn. Helt plötsligt kostar dina flaskor 3000 spänn/styck Men visst vore det trevligt
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands Det märktes inte att det var finanskris under tiden jag medverkade på dagens auktion. Vissa priser trissades upp helt sanslöst. 2st Krug 1990 magnum landade på 16000sek totalt, sedan tillkommer ju underbara 20% på den summan. Var det någon som ropade hem något? Jag fick tyvärr gå därifrån utan att gjort det.
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands Krug -88 gick runt 2500 spänn styck(inkl. allt) har jag för mig. Vet att ett 12pack gick för 25 000 plus avgift men har för mig att ett 6pack stannade på 12K. Ska kila förbi igen och kolla om man inte kan plocka hem något rött
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands Nej, men det var mina flaskor som såldes ;D Även 6packet vanliga var mina...
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands Fick även sjukt bra betalt för mina Salon 90 mag, 14 000kr för båda ;D
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands Jag kom försent och missade alla Krug -88 Jag hade 27000 som tak på dem. Hade man kommit över ett parti om man varit i tid då?
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands haha, var det dina flarror jag köpte? Klippte in Krug 88 och 89. Var köpte du dom från början? Hoppas du lagrat dom bra, annars kommer jag och knackar på dörren ;D
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands Om det var 89 på magnum du köpte så var de nydegorgerade och har legat på Grappe sedan dess. 90 på magnum köptes direkt på huset för runt 4 år sedan, legat perfekt på Grappe efter det.
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands Jahapp, sålde för 175 000 idag. Varav 124 000 var bubbel. Fick bättre betalt än jag räknade med också ;D Det går oavkortat till min lägenhetsrenovering... :'(