Jesper L
Medlem
Det Àr ju lÄdan som Àr vÀrd nÄgot. Flaskorna Àr sekundÀrtNÀr det samtidigt finns tre 2016 som förvarats pÄ MFW:
![]()
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det Àr ju lÄdan som Àr vÀrd nÄgot. Flaskorna Àr sekundÀrtNÀr det samtidigt finns tre 2016 som förvarats pÄ MFW:
![]()
à ngra du dig?Den dÀr kommer inte att hÀmtas ut (dvs ÄngerrÀtten kommer att utnyttjas)
Nebuchadnezzar...?![]()
Det Àr alltsÄ tre flaskor...
Finns det ÄngerrÀtt pÄ auktion?Den dÀr kommer inte att hÀmtas ut (dvs ÄngerrÀtten kommer att utnyttjas)
Yes, som Stefan skrev ovan gÀller distans- och hemförsÀljningslagen sÄ du har ÄngerrÀtt i tvÄ veckor. Tror det finns de som sÀtter det i system men hÀr tror jag ngn missuppfattade antalet flarror i lÄdan. Kanske t o m trott att det Àr 6+3?Finns det ÄngerrÀtt pÄ auktion?
Budgivare 2 och 3 borde nog kontrollera sina algos.![]()
Det Àr alltsÄ tre flaskor...
Ja, och det Àr ju detta som gör att det tar sÄ lÄng tid att fÄ pengarna nÀr man sÄlt. Det Àr ju 14 dagar efter att varan avhÀmtats (finns vÀl nÄgon bortre grÀns) men hÀmtar köparen varan 14 dagar efter auktionen och sedan har 14 dagars ÄngrerÀtt sÄ tar det ju en mÄnad att fÄ pengarna nÀr man sÄlt.Yes, som Stefan skrev ovan gÀller distans- och hemförsÀljningslagen sÄ du har ÄngerrÀtt i tvÄ veckor. Tror det finns de som sÀtter det i system men hÀr tror jag ngn missuppfattade antalet flarror i lÄdan. Kanske t o m trott att det Àr 6+3?
SÄledes som Catawiki eller annan nÀtauktion.Yahoo Auctions (Japan) fungerar mycket enklare.
Alla kan sÀlja/köpa helt utan Nordkoreas inblandning.
Ingen ÄngerrÀtt.
Köpt Àr köpt!
SÄlt Àr sÄlt!
Har hittills fÄtt mig tvÄ förfalskningar och ett gÀng korkskadade eller överoxiderade viner. Men totalt fortfarande lÄngt under 2%. Och dÄ de slagpriser jag normalt attraheras av Àr under halva priset för auktioner i ROW, sÄ har jag absolut inga klagomÄl. SÀljer regelbundet mina onödiga viner. Allt Àr helt utan problem.
Det lÄter strÄlande bra, StefanAkiko!Yahoo Auctions (Japan) fungerar mycket enklare.
Alla kan sÀlja/köpa helt utan Nordkoreas inblandning.
Ingen ÄngerrÀtt.
Köpt Àr köpt!
SÄlt Àr sÄlt!
Har hittills fÄtt mig tvÄ förfalskningar och ett gÀng korkskadade eller överoxiderade viner. Men totalt fortfarande lÄngt under 2%. Och dÄ de slagpriser jag normalt attraheras av Àr under halva priset för auktioner i ROW, sÄ har jag absolut inga klagomÄl. SÀljer regelbundet mina onödiga viner. Allt Àr helt utan problem.
AlltsÄ skrattar fortfarande Ät dettaVad sÀger ni om dessa flaskor som ligger ute pÄ Bruun-Rasmussen nu⊠Tydligt testade med Coravin och sen skickade till auktion? Tror de att folk Àr hur dumma som helst
Visa bifogad bild 36235
IDealWineDet lÄter strÄlande bra, StefanAkiko!
SÄ ska det lÄta. Jag skulle kunna delta i en auktion, om det handlar om lite finare konjak och allting kÀnns korrekt och Àkta och priset lockar, eller om det Àr nÄgon sÀllsynt flaska som Àr svÄr att hitta. Jag lÀser om fina fynd pÄ annat hÄll lite dÄ och dÄ.
Precis sÄ, men med ytterst rimliga fraktkostnader (och utan tullbesvÀr). OcksÄ utan att auktioner regelbundet stÀlls in pga sÀljarens önskan om ett högre pris.SÄledes som Catawiki eller annan nÀtauktion.![]()
Tack för tipset, Thirsty!IDealWine
![]()
cognac for sale - iDealwine
List of wines from cognac for sale at fixed price or at auctionwww.idealwine.com
Catawiki
Det kan jag faktiskt förstÄ. Visst kÀnns det speciellt med nÄgot unikt?Vad Àr det som gör att du letar efter flaskor som det görs sÄ extermt fÄ av ? SjÀlv försöker jag hitta sÄ bra viner som möjligt oavsett om de görs flera tusen av dem.
Vad Àr det som gör att du letar efter flaskor som det görs sÄ extermt fÄ av ? SjÀlv försöker jag hitta sÄ bra viner som möjligt oavsett om de görs flera tusen av dem.
Jag söker INTE enbart flaskor som Àr gjorda i sÄ fÄ exemplar som möjligt, utan att det Àr sÄ i verkligheten att producenterna sjÀlva inte ger ut sÄ mÄnga flaskor av vissa högt uppskattade flaskor som innehÄller vÀldigt gammal konjak. Det finns att köpa Àven över 100-Ärig cognac, men vanligare Àr nog dem som Àr mellan 25 till 45 Är gamla.Det kan jag faktiskt förstÄ. Visst kÀnns det speciellt med nÄgot unikt?