Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har mĂ€rkt Ă€r sig finewines.se inte sig likt rent utseendemĂ€ssigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bĂ€ttre matcha vĂ„r tidigare fĂ€rgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den hĂ€r forumtrĂ„den!

Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Finns det ÄngerrÀtt pÄ auktion?
Yes, som Stefan skrev ovan gÀller distans- och hemförsÀljningslagen sÄ du har ÄngerrÀtt i tvÄ veckor. Tror det finns de som sÀtter det i system men hÀr tror jag ngn missuppfattade antalet flarror i lÄdan. Kanske t o m trott att det Àr 6+3?

Soignerad

Medlem

Det Àr alltsÄ tre flaskor...
Budgivare 2 och 3 borde nog kontrollera sina algos. đŸ€–đŸ˜‚
IMG_7357.png

Stefan J

Medlem
Yes, som Stefan skrev ovan gÀller distans- och hemförsÀljningslagen sÄ du har ÄngerrÀtt i tvÄ veckor. Tror det finns de som sÀtter det i system men hÀr tror jag ngn missuppfattade antalet flarror i lÄdan. Kanske t o m trott att det Àr 6+3?
Ja, och det Àr ju detta som gör att det tar sÄ lÄng tid att fÄ pengarna nÀr man sÄlt. Det Àr ju 14 dagar efter att varan avhÀmtats (finns vÀl nÄgon bortre grÀns) men hÀmtar köparen varan 14 dagar efter auktionen och sedan har 14 dagars ÄngrerÀtt sÄ tar det ju en mÄnad att fÄ pengarna nÀr man sÄlt.

StefanAkiko

Muscadet suddenly became important to me.
Yahoo Auctions (Japan) fungerar mycket enklare.
Alla kan sÀlja/köpa helt utan Nordkoreas inblandning.
Ingen ÄngerrÀtt.
Köpt Àr köpt!
SÄlt Àr sÄlt!
Har hittills fÄtt mig tvÄ förfalskningar och ett gÀng korkskadade eller överoxiderade viner. Men totalt fortfarande lÄngt under 2%. Och dÄ de slagpriser jag normalt attraheras av Àr under halva priset för auktioner i ROW, sÄ har jag absolut inga klagomÄl. SÀljer regelbundet mina onödiga viner. Allt Àr helt utan problem.

Thirsty

Smygnykterist
Ingen ÄngerrÀtt.
Köpt Àr köpt!
SÄlt Àr sÄlt!
Har hittills fÄtt mig tvÄ förfalskningar och ett gÀng korkskadade eller överoxiderade viner. Men totalt fortfarande lÄngt under 2%. Och dÄ de slagpriser jag normalt attraheras av Àr under halva priset för auktioner i ROW, sÄ har jag absolut inga klagomÄl. SÀljer regelbundet mina onödiga viner. Allt Àr helt utan problem.
SĂ„ledes som Catawiki eller annan nĂ€tauktion. đŸ€·â€â™‚ïž

Bastardo

Medlem
Ingen ÄngerrÀtt.
Köpt Àr köpt!
SÄlt Àr sÄlt!
Det lÄter strÄlande bra, StefanAkiko! :)
SÄ ska det lÄta. Jag skulle kunna delta i en auktion, om det handlar om lite finare konjak och allting kÀnns korrekt och Àkta och priset lockar, eller om det Àr nÄgon sÀllsynt flaska som Àr svÄr att hitta. Jag lÀser om fina fynd pÄ annat hÄll lite dÄ och dÄ.

Thirsty

Smygnykterist
Det lÄter strÄlande bra, StefanAkiko! :)
SÄ ska det lÄta. Jag skulle kunna delta i en auktion, om det handlar om lite finare konjak och allting kÀnns korrekt och Àkta och priset lockar, eller om det Àr nÄgon sÀllsynt flaska som Àr svÄr att hitta. Jag lÀser om fina fynd pÄ annat hÄll lite dÄ och dÄ.
IDealWine

Catawiki

Bastardo

Medlem
IDealWine

Catawiki
Tack för tipset, Thirsty!
Vi fĂ„r se nĂ„n gĂ„ng i framtiden 
 Jag kan i alla fall kika dĂ€r ibland hur det ser ut. Det behöver inte vara sĂ„ vĂ„ldsam mycket billigare heller, utan i mitt fall rĂ€cker det om jag kan hitta sĂ„nt, som Ă€r lite ’exotiskt’ eller svĂ„rfunnet. Ni kan förestĂ€lla sjĂ€lv hur lĂ€tt det Ă€r att söka flaskor, som kanske slĂ€pps med mindre Ă€n 100 flaskor Ă„rligen. I vissa fall kanske bara nĂ„gra tiotals flaskor och de behöver inte vara sĂ„ extremt dyra Ă€ndĂ„, gentemot mĂ„nga viner som ni andra köper lĂ„dvis.

Bastardo

Medlem
Vad Àr det som gör att du letar efter flaskor som det görs sÄ extermt fÄ av ? SjÀlv försöker jag hitta sÄ bra viner som möjligt oavsett om de görs flera tusen av dem.

Det kan jag faktiskt förstÄ. Visst kÀnns det speciellt med nÄgot unikt?
Jag söker INTE enbart flaskor som Àr gjorda i sÄ fÄ exemplar som möjligt, utan att det Àr sÄ i verkligheten att producenterna sjÀlva inte ger ut sÄ mÄnga flaskor av vissa högt uppskattade flaskor som innehÄller vÀldigt gammal konjak. Det finns att köpa Àven över 100-Ärig cognac, men vanligare Àr nog dem som Àr mellan 25 till 45 Är gamla.
GÄ gÀrna in pÄ whic.se/ och se med egna ögon, hur fÄ flaskor det finns nÄgra konjak av bÀttre snitt eller cognac-expert.com/
Det Àr mÀrkligt att sÄ fÄ hÀr Àr intresserade av konjak fast den tillverkas av vin.

Last edited:
Toppen