Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Lambo

Medlem
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Oj va Heidsieck Monopol Goût Americain 1907 har tappat i värde på ett år...

Förra året gick flaska i mint condition för 22 lax, i år bara 7 lax för en mint co flaska.

Är det bara tuffa tider eller har denna flaska tappat sin forna glans? Nån som vet?
 

SUPRA

Bäst
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Lambo skrev:
Är det bara tuffa tider eller har denna flaska tappat sin forna glans? Nån som vet?

Med tanke på hur många som fanns i källaren på Grappe gör de nog rätt i att pytsa ut dom en och en...
 
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Har slutat gå på dessa auktioner då flaskorna oftast går att få tag i billigare på annat håll, 20% slagavgift är ett skämt också.
 

Lando

Medlem
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Men Perkele vad menlöst att sälja Krugsamlingar till varandra via Auktionsverket....€%/%"€&%€% Vad har man ett forum till egentligfen :D
 

Jos

Medlem
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Lando skrev:
Men Perkele vad menlöst att sälja Krugsamlingar till varandra via Auktionsverket....€%/%"€&%€% Vad har man ett forum till egentligfen :D
Ja verkligen. Någonstans runt 36% extra fick ni betala :-[
 

Per Stade

Lege artis
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Ursäkta en okunnig.
Tyckte att jag såg något om "Traders lounge" i något
inlägg igår men kan inte hitta det idag.
Någon som vet?
 

Elvis

Medlem
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Lycka till på Lilla Dryckesauktionen, ni som tänker köpa/sälja där. Jag ska inte köpa något själv, så jag menar det verkligen!

Köp nu inte av varandra den här gången. ;)
 

Jos

Medlem
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

shorepower skrev:
Någon som handlade? Tydligen fick de avbryta pga tekniska problem och auktionen återupptas på torsdag

http://www.systembolaget.se/TjansterEve ... auktioner/

Jag hade inte möjlighet pga jobb så det gör ju inget att man får en ny chans.. Kanske kan sitta på lunchen och buda över nätet :)

Kollade igenom priser från förra auktionen. Vissa är väl helt ok men en hel del idiotiska köp har folk gjort också... 12 flaskor Pontet Canet för styckepriset 650 är just ett sådant idiotiskt köp när de finns billigare att beställa på nätet eller till och med från bolaget för 599. Och då har man reklamationsrätt också...
 

SUPRA

Bäst
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Jos skrev:
Ja verkligen. Någonstans runt 36% extra fick ni betala :-[

Det räcker nog inte för jag har varit bortrest en vecka och efter 5 dagar får man betala 50 kr per dag i "lageravgift".
Kan tyvärr inte hämta ut "skatten" innan fredag så det blir nog ett par hundra extra :D
 
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Jos skrev:
Kollade igenom priser från förra auktionen. Vissa är väl helt ok men en hel del idiotiska köp har folk gjort också... 12 flaskor Pontet Canet för styckepriset 650 är just ett sådant idiotiskt köp när de finns billigare att beställa på nätet eller till och med från bolaget för 599. Och då har man reklamationsrätt också...
Ska man bjuda på auktion så ska man förbereda sig också. Tror tyvärr att en del glömmer bort de 20% som läggs på i slutet.
 

Konjären

Medlem
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Jag köpte lite portvin på slutet. Handlar så små mängder att några enstaka hundralappar hit eller dit inte gör så mycket i långa loppet. Tycker att det finns en viss charm i att vifta med en spade ett par gånger, casha i kassan och få flaskorna i handen vid utgången... Taylor's 1970 går säkert att hitta billigare någonstans, men Graham's 1983 för lite drygt femhundringen per flaska känns som ett bra köp.
 

Elvis

Medlem
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Christie's i Paris har vinauktion den 18 mars och om någon är sugen på till exempel en La Tâche 1962 på magnum så är det läge att slå till nu (beräknas gå för 20.000-28.000 Euro ;)).
 

CH

Medlem
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Fick hem brev igår från SS där de informerade om att det snart är dags för dryckesauktionerna. I samband med detta så kommer de ha sina värderingsmän ute på sina filialer så man kunde få en fri värdering av sina flaskor samt möjligheten att lämna in dem.
Tacksamt att man fick så mycket tid innan att planera in det hela med tanke på att datumen då de fanns på plats var den 22 mars i Stockholm, 23 mars i Malmö och 24 mars i Göteborg. Undra hur bra det skulle gå för SS om de inte hade monopol för det kan varit den sämsta framförhållningen jag varit med om? Tur man inte tänkte lämna in något denna gången.
 

SUPRA

Bäst
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Fick också en lapp som jag läste i natt när jag kom hem. Du menar alltså att det redan är försent. Får ställa in alla semesterar framöver så jag inte missar värderingen/auktionen nästa gång...

Dock påminner tillvägagångssättet det för Auktionsverket som inte kunde sköta en online-registrering online, utan det tar några veckor per post. Erwache!
 

CH

Medlem
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Ja det verkar kört att få med något till auktionerna i maj/juni. Det positiva är ju att du kan buda fritt på alla Krug för jag har inte lämnat in något denna gången.
 

CH

Medlem
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Knepigt att stora auktionen kommer ut först när lilla är innan den
 
Toppen