Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

El Bulli - utförligt blogginlägg om ett besök. Videos, comics and everything!

Keen

slan
Ett rätt roligt och intressant inlägg med foton och filmer på en hel del urspårade rätter på El Bulli.

http://www.amateurgourmet.com/2009/08/dinner_at_el_bu.html


Exempel:
elbulli13.jpg



elbulli12.jpg
 

Elvis

Medlem
SV: El Bulli - utförligt blogginlägg om ett besök. Videos, comics and everything!

Jag inser att jag måste dit någon gång, kosta vad det kosta vill.
 

vintjej

Medlem
SV: El Bulli - utförligt blogginlägg om ett besök. Videos, comics and everything!

Och jag blir otroligt osugen. Tur att man är så billig i drift.:D
 

Pomerol

Medlem
SV: El Bulli - utförligt blogginlägg om ett besök. Videos, comics and everything!

Jag måste erkänna att jag faktist blev mindre sugen att åka dit.
 

R.P

Medlem
SV: El Bulli - utförligt blogginlägg om ett besök. Videos, comics and everything

Elvis skrev:
Jag inser att jag måste dit någon gång, kosta vad det kosta vill.

Samma här, ska gå in hårdare för det nästa år och ringa och bevaka avbokningar, det lär vara enda chansen att få bord.
 

chambertin

Medlem
SV: El Bulli - utförligt blogginlägg om ett besök. Videos, comics and everything!

Får lite kejsarens nya kläder-känsla när man läser och ser det men samtidigt blir man nyfiken på att gå dit...
 

SUPRA

Bäst
SV: El Bulli - utförligt blogginlägg om ett besök. Videos, comics and everything!

En vän berättade om sitt besök på El Bulli nyligen. De fick plats för 6 personer en onsdag - take it or leave it!

De läste en massa artiklar på vägen ner, besökte El Bulli och kom till slutsatsen att alla artiklarna handlade om att det var "intressant", "fantasirikt" osv.
Men ingenstans står det om att det smakade gott, utan det handlade om matexperiment och fantasifulla kreationer.
Det enda som såg gott ut av de 33 rätter de serverades var ett hallon(!)

Sen träffade de Mattias Dahlgren (på Matsalen), som tydligen besöker El Bulli 2 ggr per år, och han sa också att det var "intressant".
På en direkt fråga om det var "gott" svarade han inte. :D

Kankse lite överdrivet återgivet, men han uppskattade lunchen på väg till El Bulli bättre. (minns ej restaurang)
 
Toppen