Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Chateauneuf du Pape är en av mina favoriter också. Dras det ihop till provning anmäler jag ödmjukast mitt intresse.

Har några olika Chateauneuf du Pape på lager, dock inget att tala om jämfört med ovanstående lista.

Bara namnet får mig att njuta. Vive La France!
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Impulsköp igår kväll.

Krug Clos du Mesnil 1990

http://www.finewines.se/forum/http://ww ... .php?f=8.0

219c_1.JPG
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Château Cos Labory 2005 och Château Lascombes 2004. Jag har inte provat Lascombes de senaste 10 åren och slottet har ju ryckt upp sig en hel del, bl.a. med hjälp av "you know who", så jag tyckte att det kunde vara värt att testa.
Cristal 2002 kostar f.ö. DKK 1260 på Kastrup så jag köper den nog på SS i mars istället...
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Köpte en låda Guigal d´Ampuis 05 alldeles nyss.
Fick samma score av RP som Landonne, 96-98, godis om 8 år sådär...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Köpte en låda Guigal d´Ampuis 05 alldeles nyss.
Fick samma score av RP som Landonne, 96-98, godis om 8 år sådär...

Gick bra med det där "nu är det slut med vinhandlandet på ett tag" som du pep om i lördags. ;D
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
Gick bra med det där "nu är det slut med vinhandlandet på ett tag" som du pep om i lördags. ;D

Överlag känns det som man får äta upp tidigare uttalande förr eller senare på detta forumet.
Du om någon borde väll känna till detta?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Överlag känns det som man får äta upp tidigare uttalande förr eller senare på detta forumet.
Du om någon borde väll känna till detta?

Japp, det känner vi till. Det är naturligtvis väldigt roligt att bli nedmonterad på jorden ibland. Men det är ännu roligare att montera ned andra.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
Japp, det känner vi till. Det är naturligtvis väldigt roligt att bli nedmonterad på jorden ibland. Men det är ännu roligare att montera ned andra.

Så sant
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Inget vinköp, men dock ett tilllbehör. En skumpahink från Pol Roger.

Samma här! Det första fästmön frågade var var jag hade tänkt förvara den (den är rätt stor). "Jag är säker på att du hittar ett bra ställe för den", svarade jag. Sedan fick jag laga middag. ;)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Samma här! Det första fästmön frågade var var jag hade tänkt förvara den (den är rätt stor). "Jag är säker på att du hittar ett bra ställe för den", svarade jag. Sedan fick jag laga middag. ;)

Hahaha........
Och där fick vi reda på vem som bestämmer ;)

Hur stor är hinken? går det ner 2 flaskor i den?
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Hahaha........
Och där fick vi reda på vem som bestämmer ;)

Hur stor är hinken? går det ner 2 flaskor i den?

Minst 3-4 st. Den är riktigt stor, vette fan var den ska stå :p
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Minst 3-4 st. Den är riktigt stor, vette fan var den ska stå :p

Där ser man.
Jag plockade 2 i tron om att de bara var för 1 flaska.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Där ser man.
Jag plockade 2 i tron om att de bara var för 1 flaska.


Haha, kan fota och lägga upp en bild så får du en känsla för hur stor den är ;D
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Låter som att du kan använda den som badbalja när ni skaffar barn...


Haha, inga barn i min närmsta framtid :p Elvis däremot ligger nog risigare till ;D
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Haha, inga barn i min närmsta framtid :p Elvis däremot ligger nog risigare till ;D

Snart är jag gift och då är det väl bara att börja leverera. ;)
 
Toppen