Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Chante le Merle Vieilles Vignes -05
Grongnet Special Club -98
Combes des Fous -06
Deus Ex Machina -06
Fluer de Passion -02
Mon Aieul 06 - Köpte bara en för jag tyckte 700 var lite saftigt. Tänkte dricka denna och bestämma hur många man ska köpa via billigare kanaler (runt 500 finns)
Pagodes de Cos -98
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Diebolt-Vallois Fleur de Passion 2002
Savennières Clos Saint-Yves 2005
Gigondas Hominis Fides 2006
Hermitage Cuvée Emilie 2006

Jag försökte medvetet hålla mig ifrån C9dP eftersom jag redan har så mycket hemma men det blir nog en komplettering senare i veckan när jag ska hämta ut Duval-Leroy Femme de Champagne 1995... :)
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Jag försökte medvetet hålla mig ifrån C9dP eftersom jag redan har så mycket hemma men det blir nog en komplettering senare i veckan när jag ska hämta ut Duval-Leroy Femme de Champagne 1995... :)

Jag hade både Combes Des Fous och Machina -06 innan så jag har redan hunnit pröva Machinan och det är väldigt mycket vin för pengarna.
 

The Pint

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Orkade inte hoppa på Rhône-racet på Regeringsgatan. Drog till Sumpan i stället och plockade på mig lite noshörningar (Ca di Pian och Gallina Barbera d'Alba) samt Gajas Sito Moresco. Och två Fritz Haag Brauneberger Juffer Sonnenuhr Riesling Spätlese 2006 som skräpade kvar från februarisläppet i fjol.
 

Referee

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Ett antal av varje blev det idag.

Bricco Quaglia Moscato d'Asti 2007, Asti Italien
Domaine des Baumard Clos de Ste Catherine 2006, Loire Frankrike
Domaine des Baumard Cuvée Le Paon 2005, Loire Frankrike
Ch Lafaurie-Peyraguey 2005, Sauternes
Von Othegraven Kanzemer Altenberg Riesling Auslese 2005, Mosel-Saar-Ruwer Tyskland
Domaine des Baumard Quarts de Chaume 2004, Loire Frankrike
Domaine Cauhapé Folie de Janvier 1999, Jurançon Frankrike
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Referee skrev:
Ett antal av varje blev det idag.

Bricco Quaglia Moscato d'Asti 2007, Asti Italien
Domaine des Baumard Clos de Ste Catherine 2006, Loire Frankrike
Domaine des Baumard Cuvée Le Paon 2005, Loire Frankrike
Ch Lafaurie-Peyraguey 2005, Sauternes
Von Othegraven Kanzemer Altenberg Riesling Auslese 2005, Mosel-Saar-Ruwer Tyskland
Domaine des Baumard Quarts de Chaume 2004, Loire Frankrike
Domaine Cauhapé Folie de Janvier 1999, Jurançon Frankrike

Glöm inte insulinet när du skall dricka det bara ;)
 

Krisman

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Barkan Classic Shiraz från Israel. är iofs 07, tror 08 blir bättre. Gillar krigsårgångarna, blir så sköna mineraler iform av nästan metallsmak från alla bomber och allt krut.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Åh, stort lyckorus nu!!!

Posten var precis förbi med en hel radda leveranser, måste bara berätta för nu har det varit klappöppning på allvar:

Krug Clos du Mesnil 1990
Dom Perignon 1971 75 cl
Dom Perignon 1971 Magnum - den var verkligen häftig!
Krug 1989
Krug Grand Cuvée Magnum (lagrad, oklart datum)

Förutom att några etiketter fått sig nån törn var allt i perfekt skick.

:p

Måste kontakta leverantören av Krug och få nån rätsida i när innehållet i flaskorna kan vara dithällda.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Vilken strålande dag! Solen skiner och nu kom det fler saker:

Krug Rosé och Cristal 1983, den senare inlindad i en halv rulle gladpack. Tyskar... :D
 
Toppen