Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Hmm, åkte visst på allt jag hade satt upp på min önskelista hos Lillian. Oväntat, och det grävde ett ganska djupt hål i semesterkassan. Men gott i höst :D

3 x Lillian Syrah 06
1 x Lillian Syrah 06 Magnum
3 Bottle Box of 2004 and 2005 Blue Label Syrah
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Hmm, åkte visst på allt jag hade satt upp på min önskelista hos Lillian. Oväntat, och det grävde ett ganska djupt hål i semesterkassan. Men gott i höst :D

3 x Lillian Syrah 06
1 x Lillian Syrah 06 Magnum
3 Bottle Box of 2004 and 2005 Blue Label Syrah

Skönt att du är lite långsiktig Keen! ;D

Usseglio Tradition 07
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Skönt att du är lite långsiktig Keen! ;D

Usseglio Tradition 07

Hehe, precis!

Ska bli intressant att testa blue labeln. Hade inte räknat med att få den då det bara gjordes 23 lådor av 04:an och 46 av 05:an... :D
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Fick min beställning av 2 pure '07, och 4 st Fiancé 07 bekfräftade av SS nu. :)


Damnit, blev en dyr vinmånad :(
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Fick min beställning av 2 pure '07, och 4 st Fiancé 07 bekfräftade av SS nu. :)


Damnit, blev en dyr vinmånad :(

Jo men det lär bli några goda månader när allt anlänt.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Jo men det lär bli några goda månader när allt anlänt.

Precis, hur låter en lillian 05:a som legat ett extra år på fat? :D

kanske får smälla på ett mini-inferno då och köra den mot vanliga, och kanske slänga in SQN Raven grenache för att se hur den smakar ;D
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Precis, hur låter en lillian 05:a som legat ett extra år på fat? :D

kanske får smälla på ett mini-inferno då och köra den mot vanliga, och kanske slänga in SQN Raven grenache för att se hur den smakar ;D

Låter inte dumt men det känns som om de som är med får slänga in annat än rödvin då... SQN kör ju över fanimej allt med sin ultrakompakta(på ett bra sätt) och brutalt sköna stil! Mycket som bleknar bredvid SQN...
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Låter inte dumt men det känns som om de som är med får slänga in annat än rödvin då... SQN kör ju över fanimej allt med sin ultrakompakta(på ett bra sätt) och brutalt sköna stil! Mycket som bleknar bredvid SQN...

Får bli en DRC eller Latour '03 då? Tyckte det stod sig rätt bra ;D
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Får bli en DRC eller Latour '03 då? Tyckte det stod sig rätt bra ;D

Hmmm... om jag inte mins fel var det några som blint höll SQN före ovan nämnda sist.... ;)
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Era senaste vininköp.

Hämtade ut några Beckmen Estate syrah 2005 som jag beställt... Någon som kan uttala sig om dem? Muram är importören.
När jag ändå var inne högg jag några zinfandels och en Barón de Oña Gran Reserva -99...

Nu, ribs på grillen och SEMESTER. Skål.
 
SV: Era senaste vininköp.

Allaboda skrev:
Jag trodde det var 2002 som fanns på SB? När bytte de till 2004?

En-två månader sedan. Fanns en notis om det här på finewines. Det finns nog 2002 kvar på en del ställen men Wine World levererar 2004 nu.
 

Allaboda

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

En Chateau Musar 1972.
Födelseåret, och en lysande årgång för Musar har jag fått lära mig.
:)
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Allaboda skrev:
En Chateau Musar 1972.
Födelseåret, och en lysande årgång för Musar har jag fått lära mig.
:)
Det är länge sedan nu men jag provade vid ett tillfälle de flesta Musar från 60-, 70- och 80-talet och det samlade inrycket då var att dom var helt klart bäst på 70-talet. Inte så lätt annars att hitta bra viner från -72 antar jag men hoppas du fått en bra flaska här.
 
Toppen