Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Arvid

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bruno Clair Morey-Saint-Denis En Rue De Vergy Blanc 1999. Sänkt från 340 DKK till 75. Butiken trodde dock att det var fel pris, men lät mig köpa ändå då alla chefer var ute och reste.

Har nog passerat toppen och var trist i början, men blev bättre och var riktigt härlig efter en timme. :D
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

hampus86 skrev:
Då var det jag som lämnade ut dem till dig ;D.

Där ser man. Tack för hjälpen.

Men nästa gång får du gärna bära ut alla fyra jag beställt. Upptäckte det i sista sekund, när jag betalat för 4 men bara fått en karton med orden "3 Mags".

;) ;)
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Där ser man. Tack för hjälpen.

Men nästa gång får du gärna bära ut alla fyra jag beställt. Upptäckte det i sista sekund, när jag betalat för 4 men bara fått en karton med orden "3 Mags".

;) ;)


Hampus försökte ju ta en själv förstår du väl ;D Solklart!
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Hampus försökte ju ta en själv förstår du väl ;D Solklart!

Jag trodde han lärde sig något från Arboga incidenten men tydligen inte.

För egen del blev det en Comtes -98 till morgonsdagens provning.
 

hampus86

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Där ser man. Tack för hjälpen.

Men nästa gång får du gärna bära ut alla fyra jag beställt. Upptäckte det i sista sekund, när jag betalat för 4 men bara fått en karton med orden "3 Mags".

;) ;)


HAHA, sorry! Självklart försökte jag sno en själv :p. Nä, men får skylla på organisationen på lagret, inte den bästa för tillfället. Glad att jag bara jobbar extra.
 

Pomerol

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

hampus86 skrev:
HAHA, sorry! Självklart försökte jag sno en själv :p. Nä, men får skylla på organisationen på lagret, inte den bästa för tillfället. Glad att jag bara jobbar extra.

Å, då missförstod jag dig. Jag fick först för mig att det var du som hade lämnat utan flaskorna, inte organisationen på lagret.
 

Segol

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bastide Saint Dominique "Secrets de Pignan" 2007, Pegau 2006, Beaucastel 2003 och 2006, Rayas 2001, Nerthe 2005 och 2006, Clos du Caillou "safres" 2007, Pierre Usseglio 2006, Vieille Julienne 2006, Vaudieu "Val de Dieu" 2006 och Domaine de la Mordorée "La Reine des Bois" 2006 plus en del Chablis o champagne...
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Fyra Thelema Shiraz 2004. Köpte ett par på plats i maj och jag tycker att det är så bra att jag beställde några till ur beställningssortimentet. Blir ett bra grillvin i sommar!
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Lyckades hålla mig från att köpa Krug GC för 99 GBP och Krug 1998 för 145 GBP. Priser från T5 Heathrow.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Deutz Brut Classic på kvartsmagnum, McManis Pinot Noir 2007, 2 st. Château Bonnet 2005, Fort Ross Pinot Noir Reserve 2005, Château Miraval Pink Floyd.

Som vanligt en massa väntan och strul. Kassörskan kunde inte ta betalt för någon hade tagit hålslagaren över vissa av artikelnumren. :p

Pink_floyd.jpg


http://www.ccvinimport.com/index2.html
 

Lando

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

6 flaskor 2005 Chateau DÁurilhac och en flaska 2003 efter Finare Vinares hyllningskör över denna budgerbordeaux.
 
SV: Era senaste vininköp.

El burro grande skrev:
Se där ja. Bra jobbat. Vad fick du ge för Domp 90? Under 2000 bra köp, 2001 - 2499 marknadspris, 2500+ = lurad.
Mm... ser ut som jag gav €205 för båda. (Båda ser ut att vara i perfekt skick, men har inte druckit nån än).
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Några Bordeaux -05: Ch. Bellevue-Figeac (St.Emilion GCC) och Ch Léstage (Listrac) samt Wolfberger Crémant d'Alsace Préstige.
 
SV: Era senaste vininköp.

Duval-Leroy -95 magnum, Femme -95 magnum, båda tänkta att drickas nästa vecka. Har satt förväntningarna lågt, någon som vet exakt hur lågt jag borde sätta dom? :p
 

Pomerol

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Skumpatorsk skrev:
Duval-Leroy -95 magnum, Femme -95 magnum, båda tänkta att drickas nästa vecka. Har satt förväntningarna lågt, någon som vet exakt hur lågt jag borde sätta dom? :p

Ha låga förväntningar om du vill så kommer i alla fall Femme 1995 sopa mattan med dem. Jag gillade den riktigt mycket, bra mognad för mindre en ett år sedan. I min värld är det en av de mest prisvärda (vad jag riktigt älskar att använda det ordet på forumet!) champagnerna på Systembolaget just nu. Balans, komplexitet, syra - ja, allt vad man vill en champagne ska innehålla.
 

Lando

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Pomerol skrev:
Ha låga förväntningar om du vill så kommer i alla fall Femme 1995 sopa mattan med dem. Jag gillade den riktigt mycket, bra mognad för mindre en ett år sedan. I min värld är det en av de mest prisvärda (vad jag riktigt älskar att använda det ordet på forumet!) champagnerna på Systembolaget just nu. Balans, komplexitet, syra - ja, allt vad man vill en champagne ska innehålla.

Var det på magnum som du drack den för ett år sedan?
 
Toppen