Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

lepatrik skrev:

Kul! Jag har inte provat 1999 Dompa Rosé, den senaste jag drack var 1996. Hur var den? Eller var det som min Krug 1995 på V, jävligt bra men oklar ;D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Mitt senaste vininköp är minst sagt ofrivilligt.

det ringde från den lokale store Satan igår där någon påstod att jag beställt en BiB (!!!!) från beställningssortimentet för runt 150 spänn.

Någon med mig skämta aprillo här varför detta genast bör utredas. Jag har mina misstankar om vem den skyldige är...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Mysonoxen skrev:
Mitt senaste vininköp är minst sagt ofrivilligt.

det ringde från den lokale store Satan igår där någon påstod att jag beställt en BiB (!!!!) från beställningssortimentet för runt 150 spänn.

Någon med mig skämta aprillo här varför detta genast bör utredas. Jag har mina misstankar om vem den skyldige är...

Aahahahahaha! Den moderna vinnördens motsvarighet till det gamla hederliga pojkstrecket att beställa ett ton dynga hem till någon. En BiB från beställningssortimentet.

Straffa den skyldige medelst vattentortyr!
 

lepatrik

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

haha, apropå beställningar. Ska det inte bara ta en dag att beställa? Jag beställde i fredags morse men har inte hört något... Föresten, kan man lägga in beställningar i systemet innan systembolaget öppnat (kl 10)? Det verkade gå i fredags, kanske något man kan fula sig med vid framtida släpp ;)
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
Aahahahahaha! Den moderna vinnördens motsvarighet till det gamla hederliga pojkstrecket att beställa ett ton dynga hem till någon. En BiB från beställningssortimentet.

Straffa den skyldige medelst vattentortyr!

Jag ska beställa en pall med Gredos åt aset ;)
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Spontanköpte en Cristal 2000 idag på Regeringsgatan. Första gången jag fick kliva in i deras stora vinkyl. 8)

Nu är bara frågan när jag dricka den här -- jag har inte smakat Cristal förut.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Spontanköpte en Cristal 2000 idag på Regeringsgatan. Första gången jag fick kliva in i deras stora vinkyl. 8)

Nu är bara frågan när jag dricka den här -- jag har inte smakat Cristal förut.
Har dom fler?
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

magnum skrev:
Har dom fler?

Igår fanns det 6 flaskor på regeringsgatan, ringde och ville beställa 3 stycken men blev nekad.
Enligt SB.se finns det några flaskor kvar.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

v_skogh skrev:
Igår fanns det 6 flaskor på regeringsgatan, ringde och ville beställa 3 stycken men blev nekad.
Enligt SB.se finns det några flaskor kvar.
Tack får tippset! Lyckades till slut få tag på en flaska!.. men bättre än ingen :D
Fick även tag på 2 st Chateau Margaux 2003 ;D
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

magnum skrev:
Tack får tippset! Lyckades till slut få tag på en flaska!.. men bättre än ingen :D
Fick även tag på 2 st Chateau Margaux 2003 ;D

Vad fint.
Jag och polaren va snabba på telefonen och beställde 3 stycken. Dessvärre fick vi ingen :(
Bättre lycka nästa gång.
 

lepatrik

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag älskar Geneve, det är bara att tralla in på Globus matavdelning och plocka ut Krug 96, Krug CdM 96 och Krug Collection 85. Happy easter popping!
 

The Pint

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Det var länge sedan jag köpte något vin (och inte klarar idioterna på gröna skylten av att leverera det jag har beställt heller), men i går dök Anthony Hansons "Burgundy" upp för hämtning på den lokala pressbyråbutiken, så nu har jag något att göra när jag inte dricker vin i alla fall.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Var förbi Grappe idag och la in lite flaskor.

12st PP Cuvée Special 99 och 6 magnum
5 fl Hermitage La Sizeranne 90
3 Chapoutier L orée blanc 99
3 Chapoutier Barbe Rac CdP 98
6 Two Hands Lily's Garden shiraz 04
5 halvor La Tour Blanche 01
6 halvor Rieussec 01
1 magnum Krug 96(satan vad gott om 15 år...)
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Var förbi Grappe idag och la in lite flaskor.

12st PP Cuvée Special 99 och 6 magnum
5 fl Hermitage La Sizeranne 90
3 Chapoutier L orée blanc 99
3 Chapoutier Barbe Rac CdP 98
6 Two Hands Lily's Garden shiraz 04
5 halvor La Tour Blanche 01
6 halvor Rieussec 01
1 magnum Krug 96(satan vad gott om 15 år...)
Om du inte gjort det redan...prova en Rieussec 01a, fortfarande ungt, men vilket vin, Pure MAGIC ;D
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Spontanköpte två stycken flaskor champagne på bakfyllan i lördags:
Delamotte Cuvée Operakällaren Blanc de Blancs
Louis Roederer Brut Premier

Idag visade det sig att vårt älskade bolag kommit över några flarror Cristal 2000 och skyndsamt beställdes några. Bra eller anus?
Vidare börjar champagnebudgeten bli lite ansträngd. Står i valet och kvalet mellan 6 flaskor PP 99 eller Palmer BdB 02.
Har inte druckit PP99 men är riktigt förtjust i deras Cuvée de Réserve och Palmer BdB 02 va helgens stora överraskning. Så vad tycker experterna? Vad ska jag satsa på?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Expert och Expert. Att jag propagerar för PPs 1999 kommer säkert inte som någon överraskning!

Go PP!
 
Toppen