Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
Expert och Expert. Att jag propagerar för PPs 1999 kommer säkert inte som någon överraskning!

Go PP!

Vad som lutar åt Palmer är att det endast finns ett fåtal kvar hos Bolis. Vinalliansen verkar däremot ha ett helt gäng PPs?
Hmm, f-n vilka problem man har :D
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag skulle utan vidare råda dig att köpa (minst) en av varje och prova dessa jämte varandra. Gott, trevligt och det blir klart vilken du föredrar. Du kan ju slänga med M&C 2000 också. Den passerade mitt kritiska nålsöga :D
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

anders skrev:
Jag skulle utan vidare råda dig att köpa (minst) en av varje och prova dessa jämte varandra. Gott, trevligt och det blir klart vilken du föredrar. Du kan ju slänga med M&C 2000 också. Den passerade mitt kritiska nålsöga :D

Saken är den att jag får inte tag i EN flaska PP99, utan det är 6 stycken som gäller.
Men en BdB som folk talat väl om kommer garanterat falla mig i smaken.
Jaja, vi får väl se...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Vad blir priset per flaska på PPS genom Stora Satan? Jag har aldrig provat att köpa därifrån!
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
Vad blir priset per flaska på PPS genom Stora Satan? Jag har aldrig provat att köpa därifrån!

Vinalliansen ska ha 344 spänn vill jag minnas och om agenten har i lager så tror jag inte bolaget tar något extra.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Helvete, än världsklasskumpa som kostar marginellt mer än en flaska Moet, Egentligen borde det här raderas, då det kan få någon av de som smyger runt och smygläser på sidan att beställa allt!

Det är ett väldigt, väldigt bra pris helt enkelt!
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

v_skogh skrev:
Vinalliansen ska ha 344 spänn vill jag minnas och om agenten har i lager så tror jag inte bolaget tar något extra.

Jag undrar om det är så...
Det du gör är privatimport och enligt villkoren http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Allmannavillkor.htm så har du

5. I Offerten anges beräknad leveransvecka, den butik till vilken leverans sker, det totala priset per produkt, samt eventuellt krav från Leverantören på köp av minsta kvantitet. I det pris som Kunden betalar till Systembolaget ingår Leverantörens försäljningspris, Systembolagets handelsmarginal, kostnader för transport, samt skatter och avgifter enligt vid var tid gällande regler. Offerten godkänns av Kunden varvid bindande avtal om köp ingås och delbetalning erläggs om 30% av det totala priset till Systembolaget.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

v_skogh skrev:
Vad som lutar åt Palmer är att det endast finns ett fåtal kvar hos Bolis. Vinalliansen verkar däremot ha ett helt gäng PPs?
Hmm, f-n vilka problem man har :D
Hur enkelt som helst ;), Pierre Peters Cuvee Speciale. Det går inte att jämföra dessa två. Satsa på PP ;D
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

anders skrev:
Jag undrar om det är så...
Det du gör är privatimport och enligt villkoren http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Allmannavillkor.htm så har du

5. I Offerten anges beräknad leveransvecka, den butik till vilken leverans sker, det totala priset per produkt, samt eventuellt krav från Leverantören på köp av minsta kvantitet. I det pris som Kunden betalar till Systembolaget ingår Leverantörens försäljningspris, Systembolagets handelsmarginal, kostnader för transport, samt skatter och avgifter enligt vid var tid gällande regler. Offerten godkänns av Kunden varvid bindande avtal om köp ingås och delbetalning erläggs om 30% av det totala priset till Systembolaget.


Naturligtvis tar bolaget sin beskärda del, vad jag menar är att den ingår i de 344 kronorna. Men jag är inte säker.
Jag har bara privatimporterat en gång och då gällde det Veuve -88, då blev slutpriset per flaska det som stod redovisat på agentens sida.
Men jag ska ringa till Nordstan imorgon och höra, återkommer då.
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Kan vara så att vissa agenter redovisar slutpris för privatkund som en tjänst. Bolagets påslag är ju kännt enligt vad Krug redovisat angående babianflocken.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Det fungerar ju så att när man gör en privatimport får importören en förfrågan frå systembolaget, sen skickar de in en offert till bolaget med all relevant information samt systembolagets inköpspris. Sen lägger SS på sin marginal och säljer det. Alla importörer får en jättefin excelkalkyltor av SS där de kan räkna ut slutpris till kund. 344 låter ju dock lite suspekt, den ligger på 275 spänn ex moms till restaurang, lägger man till momsen till 275 så får man 343,75 spänn. Det kan ju naturligtvis vara så att man i sina ex moms priser på hemsidan även räknar med systembolagets marginaler och sen ger restaurangkunderna rabatter.

Det borde väl Larsson kunna svara på bättre.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag har beställt 12 flaskor PP 1999 som privatimport och var och la handpenning härom dagen. Jag har för mig att mitt slutpris blev 412 kr per flaska.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Jag har beställt 12 flaskor PP 1999 som privatimport och var och la handpenning härom dagen. Jag har för mig att mitt slutpris blev 412 kr per flaska.

Det låter mera troligt: 1,19*275 + 3,5 + 25% = 413,73
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Mysonoxen skrev:
Jag tror jag också slår till på en låda. Blev lite sugen på god skumpa så här runt lunch. :)
Det är det värt, har köpt på mig lådor av 96, 98 och 99.
Köpte magnum 96:eek:r för 625kr styck...
Grymt bra bubbel för nästan inga pengar!
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Klippte till på en låda av dom 600 extra flaskor SB köpte in!!av Cristal 2000,samt lite Yquem 1986
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

magnum skrev:
Klippte till på en låda av dom 600 extra flaskor SB köpte in!!av Cristal 2000,samt lite Yquem 1986

Vilken härlig budget vissa rör sig med.
En annan får sitta och drömma och kämpa med min svenska avundsjukan ;)
Du skulle inte vilja adoptera mig?
 
Toppen