Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Va inne på bolaget på lunchen, blev följande:

Palmer Blanc de Blancs 2002
Jacquart Brut Mosaïque Blanc de Blancs 1999
Cristal Brut 2000
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Idag ska jag gå och hämta ut 12 flaskor Pierre Peters Cuvée Spéciale 1999 som jag beställt. Skön avslutning på arbetsveckan! ;D
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Idag ska jag gå och hämta ut 12 flaskor Pierre Peters Cuvée Spéciale 1999 som jag beställt. Skön avslutning på arbetsveckan! ;D

Underbart, jag är bara lite avundsjuk.
Men det får bli nästa månad för mig :D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Idag ska jag gå och hämta ut 12 flaskor Pierre Peters Cuvée Spéciale 1999 som jag beställt. Skön avslutning på arbetsveckan! ;D

Erkänn att du kommer att sänka en ikväll!
 

lepatrik

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Försökte beställa en Clos de Papes och en DRC Romanée-St-Vivant som dök upp idag på SBs hemsida, ingen framgång med någon av dem tyvärr ;)
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

lepatrik skrev:
Försökte beställa en Clos de Papes och en DRC Romanée-St-Vivant som dök upp idag på SBs hemsida, ingen framgång med någon av dem tyvärr ;)

Satans hemsida har aldrig funkat. En dag vaknade jag och såg att det fanns två flaskor kvar av 2000 Château Margaux som de skulle ha ett då rimligt pris för.

Givetvis kastade jag mig på telefonen och ringde upp butiken, men de hade minsann inga flaskor. Sedan dess litar jag inte ett smack på den där sidan. :mad:
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
Erkänn att du kommer att sänka en ikväll!

Jag har taigt upp en flaska, hållit i den och njutit av den vackra etiketten, men inte mer än. ;)

Igår blev det ett krogbesök på Peacock i stället, inklusive en flaska Taittinger Brut Rosé Cuvée Prestige.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

v_skogh skrev:
Underbart, jag är bara lite avundsjuk.
Men det får bli nästa månad för mig :D
Taktik ;) Beställ nu. Hämta när du kan!! ;D när dom är slut..........
 

lepatrik

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Mysonoxen skrev:
Satans hemsida har aldrig funkat. En dag vaknade jag och såg att det fanns två flaskor kvar av 2000 Château Margaux som de skulle ha ett då rimligt pris för.

Givetvis kastade jag mig på telefonen och ringde upp butiken, men de hade minsann inga flaskor. Sedan dess litar jag inte ett smack på den där sidan. :mad:

hehe men någon gång måste man ha tur, av mina bevakningar som dyker upp är kanske en av tio äkta, men den makes up for the other nine, sen att systembolaget terras är ju nice.
I lördags kl 19 ringde jag systemet fältöversten som höll på "att ta bort kundordrar" varpå my precious hade dykt upp hehe. Skönt att dem jobbar så sent iaf
 

hampus86

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

jävla fältöversten! Enligt hemsidan hade dom 1 comtes de champagne -96 inne, men va fel såklart! Me not happy, buhuu!
 

lepatrik

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

hampus86 skrev:
jävla fältöversten! Enligt hemsidan hade dom 1 comtes de champagne -96 inne, men va fel såklart! Me not happy, buhuu!

Hehe undra hur många som ringt om den idag, jag har ringt dem hela helgen de håller på att ta bort kundordrar :)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

hampus86 skrev:
jävla fältöversten! Enligt hemsidan hade dom 1 comtes de champagne -96 inne, men va fel såklart! Me not happy, buhuu!

Är det den attityden man ska ha mot sin blivande arbetsgivare? Jag vet att Systembolaget surfar ganska frekvent på den här sidan, så snart har du ett brev från Anitra ang. "misconduct on becomming" och du får ett "dishonorable discharge" utan möjlighet till pension för att använda amerikansk militärlingo.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
Är det den attityden man ska ha mot sin blivande arbetsgivare? Jag vet att Systembolaget surfar ganska frekvent på den här sidan, så snart har du ett brev från Anitra ang. "misconduct on becomming" och du får ett "dishonorable discharge" utan möjlighet till pension för att använda amerikansk militärlingo.

Då föreslås att byta ut bilden på sig själv som avatar till en bild på Göran Persson så tror Anitra att det är han som häcklar Satan, och han får sova på soffan resten av året.
 

lepatrik

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Mysonoxen skrev:
Då föreslås att byta ut bilden på sig själv som avatar till en bild på Göran Persson så tror Anitra att det är han som häcklar Satan, och han får sova på soffan resten av året.

Oavsett anledning så tycker jag detta var ett mycket bra förslag, att byta bilden alltså
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag strosade tidigare idag runt i "duty free"-butiken på Manchesters flygplats och undersökte givetvis champagneutbudet. Alla standardchampagner kostade som på Systembolaget eller lite mer, medan Krug (100 pund) och Dom Perignon 1999 (80 pund) var något billigare. Men så gjorde jag ett riktigt fynd: Laurent-Perrier Grand Siècle Brut såldes för bara 50 pund, vilket är nästan 30 % billigare än i Sverige! Det var ingen kampanj eller så, utan flygplatsens normalpris. Väldigt trevligt!

Jag inhandlade två flaskor och nu håller jag tummarna för att den är bra! :)
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Tack för rådet, då hamnar den i lagringsavdelningen i min "champagnekällare". ;D
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Jag strosade tidigare idag runt i "duty free"-butiken på Manchesters flygplats och undersökte givetvis champagneutbudet. Alla standardchampagner kostade som på Systembolaget eller lite mer, medan Krug (100 pund) och Dom Perignon 1999 (80 pund) var något billigare. Men så gjorde jag ett riktigt fynd: Laurent-Perrier Grand Siècle Brut såldes för bara 50 pund, vilket är nästan 30 % billigare än i Sverige! Det var ingen kampanj eller så, utan flygplatsens normalpris. Väldigt trevligt!

Jag inhandlade två flaskor och nu håller jag tummarna för att den är bra! :)
Om den innehåller blandningen med 95 och 96 är den otroligt bra, ljuvlig Champagne ;D Grattis, mkt bra köp!
 
Toppen