Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Just nu är inflödet av flaskor till källaren högre än utflödet. Måste nog öppna några slussar :)

Du kan ju lösa det genom att uppmuntra din regering att bjuda hem lite väninnor och se till att det finns ordentligt med mineralvatten och apelsinjuice tillgängligt... ;D
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Just nu är inflödet av flaskor till källaren högre än utflödet. Måste nog öppna några slussar :)

Jacques Lassaigne Colline Inspirée Montgueux, magnum
Jacques Lassaigne BdB Cuvée Le Cotet Montgueux
2002 Jacques Lassaigne Millésimé Brut Nature Montgueux
1996 Henriot Cuvée des Enchanteleurs
1996 Henriot Millésimé
2002 Pierre Moncuit Cuvée Nicole Moncuit Vieille Vigne
Om du inte redan provat, slussa ut en Enchanteleurs 96, fantastisk Champagne ;)
 
SV: Era senaste vininköp.

anders skrev:
Du kan ju lösa det genom att uppmuntra din regering att bjuda hem lite väninnor och se till att det finns ordentligt med mineralvatten och apelsinjuice tillgängligt... ;D

För det första så är jag regeringen, faktiskt lite av en GP profil där ;D, för det andra, jag är inte så dum så jag har vinkällaren hemma.

magnum skrev:
Om du inte redan provat, slussa ut en Enchanteleurs 96, fantastisk Champagne ;)
96 har jag inte druckit så det ser jag fram emot
 

Dexter

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Idag blev det
Cuvée de mon Aïeul Rouge 2007 (nr 95680)
X Winery Cabernet Sauvignon 2006 (nr 73920)
Beckman Vineyards Estate Syrah 2005
Mahoney Vermentino 2007
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

magnum skrev:
Om du inte redan provat, slussa ut en Enchanteleurs 96, fantastisk Champagne ;)

Hmm, hörde just att du sagt så till vår gemensamme vän, han gladdes sig så att han hade ngr på väg in :)
 

Arvid

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

En härlig kasse levererades idag bestående av:

Chateau Simone Rouge 2000
Domaine de Baumard Savennieres - Clos St. Yves 2002
Chateau Simone Blanc 2002
Fontaine Gargnard Bourgogne Blanc 2005
Kreydenweiss Riesling - Andlau 2007
R L Legras Blanc de Blancs - Brut
Leon Barral Faugeres - Jadis 1999.
Mas Amiel Classique - AOC Maury

MUMS!
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Nja, vi Stockholmare behöver inte dricka sprit för att kunna bestämma hemma, det är mer en företeelse i landsorten ;D

Intressant iaktagelse. På landsbygden super män och tar kontrollen, i Stockholm super ehhh... vilket ord ska jag använda...männor för att få illusionen. :D
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Försöker ta in förlorad mark, men det är svårt då mycket av det jag letar efter tagit slut och när det är på väg in så kommer 10 flaskor.

Jag har inte tid att stå på Regeringsgatan kl. 10.00 imorrn, när jag redan varit där 3 ggr denna veckan utan att få hjälp...

Blev iaf en kassa blandat vid varje tillfälle, minns inte exakt annat några från den lapp jag har framför mig nu.

Bosquet des Papes Trad 2007, 99010
Rabl Riesling Vi Optimum
Rum Plantation 20th Ex Gold (vanilj!)
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

anders skrev:
Intressant iaktagelse. På landsbygden super män och tar kontrollen, i Stockholm super ehhh... vilket ord ska jag använda...männor för att få illusionen. :D

Nu får jag samma lillebrorskomplexiga vibbar som jag får av en högröd Göteborgare när man råka slänga ur sig något nedlåtande om Västkusten... ;D

OnT.: La in en beställning på en låda Chateau Bellevue de Tayac -05 ("Chateau" ;) ). Lite av en chansning men jag har gillat hans viner förr även om jag inte var så jätteimponerad av Bad Boy. Någon som prövat?
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Nu får jag samma lillebrorskomplexiga vibbar som jag får av en högröd Göteborgare när man råka slänga ur sig något nedlåtande om Västkusten... ;D

München vs Stockholm, hmm... undrar vem som är lillebror... ;D
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Öppet för tolkning... ;D

Kunde det varit... om det inte varit för Fredrick Federley, Magnus Carlsson, Andreas Lundstedt m fl. ;)

Keen skrev:
Har du bytt sida Anders? :-*

Vad hoppas du på (med tanke på att du ändade ( ;) ) meningen med pussfigur)!? :eek:
Jag måste nog rekommendera viss försiktighet från din sida här då risken är stor att 1CRU blir upprörd över dina framstötar och då vankas det smisk. ;D
 
SV: Era senaste vininköp.

anders skrev:
Kunde det varit... om det inte varit för Fredrick Federley, Magnus Carlsson, Andreas Lundstedt m fl. ;)
Det är ok, jag är trygg i min sexuella läggning så jag känner mig inte hotad. Oftast en fördel med huvudstaden i ett land, de mer upplysta och begåvade tenderar att hamna där ;D
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Oftast en fördel med huvudstaden i ett land, de mer upplysta och begåvade tenderar att hamna där ;D

Jag säger bara Helgeandsholmen... ingen regel utan undantag.
Dessutom var det inte frågan om de begåvade hamnade i Stockholm utan snarare den statistiska sannolikheten för att träffa på en man i Stockholm (limes 0). Fullständigt ortogonala företeelser. ;D
Hoppas att jag inte gjorde allt för stora fel med mina minst sagt rostiga kunskaper inom matematiken...
 

Andreas L

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Min nya fetish är stora viner i små flaskor - shoppade just 79 cheval blanc, 85 ausone och 71 haut-brion på halvpavor, 2 st av vardera, det blir gulligt hemma i min cave du jour.

Och ingenjörn - detta är ett vinforum - inte ett forum för dina eskapader inom sodomi, spanking och swinging... :mad:
 
Toppen